november II

Jag fortsätter samla på mig ljusglimtar i den här mörka månaden som är november. Sedan sist har detta passerat mina ögon:


source
YOSEMITE
är en plats i USA där jag aldrig har varit. Men efter att ha sett Vickys foton därifrån är det en plats jag verkligen vill åka till. Naturen är för jäkla cool, alltså! Se hela hennes inlägg (med fler helt galet vackra foton) här.


source
STARRY NIGHT
är en målning av Vincent van Gogh. I Brabant i Nederländerna har en designer skapat en upplyst cykelväg med inspiration från just den målningen. Som om det inte vore nog består belysningen, som lyser upp cykelvägen, av både teknik som gör den självlysande och av solcellsdrivna LED-lampor. Läs mer här och se en video från platsen här.

teadventskalendern 2014
TEADVENTSKALENDERN
är enligt mig världens bästa adventskalender. Deras taglinje ”doppa dig fram till dopparedan” förklarar på ett mycket göteborgskt sätt vad det handlar om. Du får nämligen varje dag fram till jul en ny tesmak att prova. Jag köpte den för första gången förra året och var så himla nöjd att jag köpte en ny i år. November blir helt klart bättre när det här paketet dimper ner i brevlådan. Nytt för i år är att alla teer i kalendern är KRAV-märkta och godkända för ekologisk produktion enligt EU:s bestämmelser. Läs mer här och beställ din egen kalender här.

Det här inlägget postades i favoriter, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

