ursäkta, jag har nog kommit fel.

I fredagskväll, mitt under stormen Alexanders uppgång (som det sen inte blev så mycket mer med, tack och lov!) var jag bjuden på 30-års fest hos min kompis PJ. Festen hade det eminenta temat: ”Ursäkta, jag har nog kommit fel” och av den anledningen gjorde jag och det här gänget
pj's 30th birthday party, helsingborg
entré på festen, något stapplande och svagt, sjungandes ”Lusse lelle”. Vi hade förberett oss på toaletten i säkert en kvart med att öva på sången och få ordning på glittret och ljusen, så jag tror att vår entré egentligen inte var så hemlig som vi kanske hade hoppats. Jag hade i alla fall svårt att sjunga högt för jag hade skrattkramp i magen eftersom vi tyckte att det var så roligt.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Efter att ha fått ett glas välkomstbubbel i handen blev vi beordrade att gå en tipsrunda med frågor om födelsedagsbarnet.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Det bjöds på små aptitretande snittar i väntan på de andra gästerna.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Sedan satte vi oss till bords
pj's 30th birthday party, helsingborg
och åt jättegod mat!
pj's 30th birthday party, helsingborg
pj's 30th birthday party, helsingborg
Jag satt bredvid Emelie, som egentligen skulle på midsommarfest, och mitt emot satt de här finingarna. Det blev så jäkla varmt med nattlinnena så efter en stund åkte de av.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Födelsedagsbarnet själv, som egentligen var redo för en orienteringstävling, kom förbi bärandes på Nicole. Det är en kompis till honom, och några till i vårt gäng, och eftersom hon bor i Australien kunde hon inte vara med in person.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Festens yngsta var utan tvekan den här krabaten som sov gott i Inas famn. Han var bara 6 veckor ny och så himla pytteliten.
pj's 30th birthday party, helsingborg
I väntan på efterrätten, som var en jättegod jordgubbsmoussetårta (och som tyvärr inte alls gjorde sig på min bild), roades vi av Ina, PJ och Therese. För att ta reda på rätt svar i tipspromenaden var nämligen PJ tvungen att genomföra en utmaning per fråga. Hur han klarade det avgjorde sedan vilket som var rätt svar på respektive fråga. Utmaningen till den sista frågan innebar att han, Ina och Therese skulle tävla om vem av dem, som med flest antal marsmallows i munnen, fortfarande tydligt kunde säga ”Ursäkta, jag har nog kommit fel”. Therese vann, mycket tack vare sin excellenta teknik. Och vi andra fick oss många goda skratt!
pj's 30th birthday party, helsingborg
Vi hann också med att kort leka en variant av ”Ett skepp kommer lastat” runt vår lilla del av bordet. Men istället för att skicka runt ett skepp använde vi en palm från en av de andra gästerna, som egentligen var på solsemester.
pj's 30th birthday party, helsingborg
David tog över musiken.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Och PJ öppnade presenter och vi sjöng ”Ja må han leva” det högsta vi kunde i takt med att vinden susade om husknutarna.
pj's 30th birthday party, helsingborg
pj's 30th birthday party, helsingborg
Strax därefter utbröt kittlingskrig på andra sidan bordet och David syntes knappt i sina försök att undkomma denna obehagliga upplevelse.
pj's 30th birthday party, helsingborgpj's 30th birthday party, helsingborg
pj's 30th birthday party, helsingborg
Efter midnatt startade vi ett litet dansgolv.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Och efter att ha snackat ytterligare ett par timmar tackade vi för oss.
pj's 30th birthday party, helsingborg
Vid det här laget var det i princip vindstilla ute. I alla fall i jämförelse med hur det hade blåst tidigare under kvällen. Kort sagt, en rolig kväll och en fin start på helgen!

Det här inlägget postades i påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

