östersund x 2

Idag ska vi se de sista fotona från min sommar-roadtripp.
sunday, östersund
Den sista dagen på väg hade alltså kommit.
sunday, östersund
Lina rattade
sunday, östersund
och jag fotade.
sunday, östersund
Utsikten var fortsatt magnifik.
sunday, östersund
Och efter knappt 40 minuter var vi tillbaka i Sverige igen.
sunday, östersund
Lunchen intogs på Frasses i Storuman
sunday, östersund
och sen fortsatte färden.
sunday, östersund
Vädret var strålande och bara någon timme norr om Östersund bestämde vi oss för att stanna för glass. Vi fick dock gå till tre ställen innan vi hittade ett ställe som 1. hade öppet och 2. hade en butik som kunde ha öppet och 3. faktiskt sålde glass. Så vi kände oss med andra ord väldigt värda de där glassarna efter att ha knatat runt vad som kändes som hela stan.
sunday, östersund
Ett sista foto genom bilfönstret togs…
sunday, östersund
(fast först blev det så här.)
sunday, östersund
Och vips var vi hemma med hyrbilen igen.
sunday, östersund
Efter tömning och avlämning av hyrbilen gick vi tillsammans med Pella och Linas pappa ner till Storsjön.
sunday, östersund
Och så avslutades den sista söndagen på resan och i juli med ett dopp hos Storsjöodjuret.

Men även om själv roadtrip-delen av resan var över hade jag fortfarande en dag kvar i Östersund.
monday, östersund
Måndagen började alltså med frukost
monday, östersund
och det här varma sällskapet på låret.
monday, östersund
monday, östersund
Efter det tog Lina med mig ut på en promenad runt hennes hemtrakter. Vi testade lekredskapen på hennes gamla skola
monday, östersund
och gick på varma talldoftande stigar i skogar där Lina tränat löpning.
monday, östersund
Vi stannade för glass på vägen.
monday, östersund
Och när vi kom hem hade vi varit ute och gått i flera timmar.
monday, östersund
Något mör i fötterna satte jag mig sen på flyget neråt Skåne igen. I bröstet bar jag med mig minnen från en fantastisk resa. Och jag stammar fortfarande, nästan ett halvår senare, när jag ska beskriva Lofoten <3

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

Kommentera

