juldagen och annandagen

thursday, christmas day party, karlskrona
thursday, christmas day party, karlskrona
thursday, christmas day party, karlskrona
juldagen sken solen och det var plötsligt minusgrader! För första gången den här säsongen kändes det verkligen som vinter. Jag gick och tränade och efter det träffade jag och mina syskon upp vår bror Mattias i stan för en fika. På kvällen var jag bjuden hem på fest till Cookie och dagens enda foton togs där. Hon hade fixat snittar, musikquiz och strålande sällskap! Vi spelade julklappsspelet och det gick hett till kan jag lova. Jag brukar undvika att gå ut på juldagen men i år blev det en liten sväng trots allt. På hemvägen gick Flingan och jag och beundrade stjärnhimlen.

friday, boxing day, karlskrona
annandagen var det också soligt som sjutton när jag vaknade.
friday, boxing day, karlskrona
På vår trapp hade ett djur av något slag förlorat, vad jag tror är, en vinge.
friday, boxing day, karlskrona
Vi var bjudna hem till min morbror med familj på födelsedagskalas och på vägen dit tog jag de mest magiska foton.
friday, boxing day, karlskrona
Det hade varit fortsatt kallt med minusgrader under natten och morgonen så ett tunt istäcke hade lagt sig på havsytan.
friday, boxing day, karlskrona
friday, boxing day, karlskrona
Solen stod lågt
friday, boxing day, karlskrona
och målade precis allt i GULD!
friday, boxing day, karlskrona
friday, boxing day, karlskrona
friday, boxing day, karlskrona
Där solen inte kommit åt gnistrade det av frost.
friday, boxing day, karlskrona
friday, boxing day, karlskrona
Men alltså. Det här jäkla guldljuset. Jag måste ta tusen foton av det för att påminna mig själv om att ja, det kan faktiskt vara så här under årets mörkaste dagar. Helt ljuvligt! En sån perfekt avslutning på julhelgen <3

Det här inlägget postades i julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till juldagen och annandagen

  1. Ping: god jul! |

  2. Ping: juldagen: promenad och party |

Kommentera

