det bästa av istanbul

I slutet av oktober åkte jag och min moster till Istanbul. Vi har längtat efter att resa dit i flera år och nu äntligen hade vi båda tid och råd. Eftersom det var en gruppresa, vilket var en helt ny erfarenhet för mig, fick vi Istanbuls alla sevärdheter serverade framför oss. Det blev långa dagar men det var också väldigt roligt! Den sista hela dagen var dessutom Turkiets nationaldag så det var människor och flaggor överallt. Mina favorithändelser under resan var besöket i Aya Sofia, båtturen på Bosporen, när vi gick till Kryddbasaren och den sista dagen är vi var i Dolmabache-palatset och i Beygcliou runt Taksimtorget. En annan sak som jag verkligen gillade var att historien verkligen kändes i stadsrummet. Jag kan verkligen rekommendera en resa till Istanbul. Det är en myllrande och mäktig stad.
saturday, istanbul
sunday, istanbul
sunday, istanbul
sunday, istanbul
sunday, istanbul
sunday, istanbul
monday, istanbul
monday, istanbul
monday, istanbul
tuesday, istanbul
tuesday, istanbul
tuesday, istanbul
tuesday, istanbul
wednesday, istanbul
wednesday, istanbul
wednesday, istanbul
wednesday, istanbul
wednesday, istanbul
wednesday, istanbul
thursday, istanbul

Det här inlägget postades i höst, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

Kommentera

