det sista av julhelgen

Mina sista dagar i hemstaun spenderades ungefär så här:
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
På lördagen hade det kommit världens tunnaste snötäcke och vi åt (traditionsenlig) lutfisk med potatis, vit sås, ärter och Apotekets senap till lunch. Jag pysslade med mina foton och när det mörknat följde jag min syster hemåt. På kvällen åt jag jättegod (om än ej så bildskön) hemmagjord pasta som min andra syster fixat.

sunday, stilla nätters kapell, eriksberg, karlshamn
sunday, stilla nätters kapell, eriksberg, karlshamn
sunday, stilla nätters kapell, eriksberg, karlshamn
I söndags när jag packat klart åkte jag och familjen till Eriksberg utanför Karlshamn för att (oxå traditionsenligt) gå på årets upplaga av Stilla nätters kapell. Det var en strålande konsert och det är helt enkelt den perfekta avslutningen på julhelgen och mellandagarna. Min favorittolkning i år var Linus Nordas version av David Bowies ”Life on Mars”.

sunday, helsingborg
När konserten var slut åkte jag västerut igen för att hänga några timmar med the gang. De var lika härliga och löjliga som vanligt. Jag kände mig hemma. Och till råga på allt snöade det när jag kom fram och min gata har aldrig varit vackrare än då. (I skrivande stund har allt smält bort, men det låtsas vi inte om just nu.)

Det här inlägget postades i julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till det sista av julhelgen

  1. Ping: stilla nätters kapell |

  2. Ping: i onsdags: stilla nätters kapell |

Kommentera

