åre

För ett par veckor sedan åkte jag tillsammans med Kärntruppen på en kortvecka till Åre. Jag kan inte minnas senaste gången jag åkte iväg och fotade så lite som jag gjorde den här resan. Men å andra sidan åkte jag desto mer skidor, drack desto mer öl och pratade i ett fyra dagar i sträck. De två första dagarna var det bäst förhållanden och vi började med att åka rakt upp till Åreskutan det första vi gjorde. Något som visade sig vara tur för efter den första dagen blev vädret stadigt sämre. Den sista dagen var det som att åka i slushie och nederbörden föll som regn i dalen men snö uppåt berget. Vi gick ut och åt, ren och älg och jag drack en god drink som smakade exakt som en sån där klubba med smak av hälften hallon, hälften lakrits. I stugan hängde vi i bastun, lagade middag, drack mer öl och knäckte tillsammans en flaska whiskey genom att dricka irish coffee och varm choklad. På tåget hemåt var vi rätt möra i kroppen och jag kände av pjäxorna på smalbenen i flera dagar efteråt.
thursday, åre
thursday, åre
thursday, åre
linnea and me, after ski, åre
saturday, åre
saturday, åre
saturday, åre
kärntruppen, åre
duved, åre

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr, våren, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till åre

  1. Ping: stockholm: fredag, tantolunden, söder och högrevsgryta |

Kommentera

