påsken

good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
good friday, karlskrona
Långfredagen var den soligaste och varmaste dagen. Jag kom till staun dagen innan och började ledigheten med att gå och träna. Efter välbehövlig sömn, frulle och fika gick hela familjen på promenad. Solen sken och himlen var lysande blå men vinden var smått isig. Men hemma i trädgården hade vi en lämplig södervägg att hänga vid. Eftersom den var i lä beslutade vi oss raskt för att grilla korv till lunch.  Antagligen påskens bästa och godaste beslut! På kvällen åt vi en redig familjemiddag och spelade Jägersro. (Jag vann!)

easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
easter eve, karlskrona
Påskafton var också solig, men desto kyligare i vinden och med mer moln. Gun kom förbi och fikade och jag ordnade det sista med påskäggen jag skulle ge bort. På eftermiddagen fixade vi med påskmiddagen och hade den nya traditionen ”äggpickning” innan vi satte oss till bords. Papa vann! Jag bidrog med en ny sak till påskbordet, nämligen ceviche. Mycket mumsigt. Det fick mig att tänka på förra sommarens roadtrip. På kvällen hängde jag med Mama och Papa medan mina syskon var på inflyttningsfest. Vi tittade på film, ”The Hundred Foot Journey”, och åt knapriga saker, typ skorpor och finn crisp, samt drack te framför densamma. 

easter monday, helsingborg
easter monday, helsingborg
På påskdagen tog jag inte ett enda kort, men på annandag påsk var jag tillbaka i mitt hem igen. Och då var det så här fint när jag var ute och prommade längs med havet. Jag älskar havet. En finfin avslutning på ett rätt kravlös högtidshelg.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

En kommentar till påsken

  1. Ping: onsdagsölen |

Kommentera

