davids utflyttningsfest

David, en mycket fin person, som hör till mitt lilla gäng, the gang, bjöd förrförra helgen in till hej-då-nu-flyttar-jag-till-Malmö-fest. 
david's moving out party, helsingborg
Så jag tog min syster Flingan under armen och knatade dit. Soffan var redan knökfull med fina människor när vi kom!
david's moving out party, helsingborg
Och stämningen var på topp. 
david's moving out party, helsingborg
Ja, ni ser ju! David hade snott ihop världsgoda snittar med lax, färskost och basilika och fastän jag nyss ätit carbonara till middag gick det ned flera stycken. 
david's moving out party, helsingborg
Enligt den oskrivna festregeln hamnade vi snart i köket. 
david's moving out party, helsingborg
För en shot mintu eller två. Ja, en är ju alltid fräsch i munnen efteråt… Haha. 

Kort efter detta höll David ett bejublat musikquiz där Flingan var med i det vinnande laget. Det var dock en strid på kniven som fick avgöras med utslagsfråga! Och efter det gick vi ut och dansade på ett dansgolv med mycket svängrum. Nattens sista händelse var ett försök att köpa pommes med mayo på vårt vanliga ställe, bara för att upptäcka när vi kom dit att de redan stängt. Typiskt med att gå ut på fredagar att inget har några vettiga öppettider, tänkte jag och så gick vi hem och åt a-fil istället. david's moving out party, helsingborgTack David för en fin kväll! Även om anledningen var sorglig. Nästa gång får vi festa i Malmö!

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

En kommentar till davids utflyttningsfest

  1. Ping: i lördagskväll |

Kommentera

