första maj

Första maj började med att jag gick och tränade. Det har jag inga bilder på så ni får helt enkelt lita på mig. Knasigt kul och utmanande var det eftersom det var ett 80-minuters specialpass i kombo av två pass som var för sig är tuffa. Jag fick veta att jag levde, så att säga! Men efter det åkte hursom jag och min syster till vår moster. 
friday, first of may, glumslöv
Där styrde vi tillsammans upp en superlunch med lax, potatis och god yoghurtsås. Vi pratade om allt möjligt, till exempel fick jag göra ett test för att se hur många engelska titlar jag kunde översätta till svenska. Vad som var rätt och inte enades vi om efter livlig debatt. 
friday, first of may, glumslöv
Gun. 
friday, first of may, glumslöv
Flinchie. 
friday, first of may, glumslöv
Det bästa med att hänga hos Gun, förutom det självklara att träffa henne, är att hon har en glassmaskin och att hennes favoritglass är saffransglass. Den är så sinnessjukt god! Vi avnjöt den i solen och läet på hennes altan. Dessutom hann vi prata om jobb, utbyta boktips och titta på gamla foton på våra släktingar från förr där några nu dels är döda och några dels fortfarande lever men var unga då. Det var mycket roligt. Efter det åkte jag hemåt och spanade med ett halvt öga och öra in Lunds studentsångare på tv. En fin start på en av årets bästa månader!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

