allt som är bra just nu

– Övergången mellan Tompkins Square Park och Believe på Mumford & Sons nya skiva.
– Att jag bestämt mig för att sluta att ha ångest över att jag känner mig så lycklig när helgen kommer, ungefär som att det skulle innebära att jag ”sviker” mitt jobb. 
– Den blommande kastanjen på min gård som gör att jag ser mer grönt än betong (dvs bebyggelse, även fast den jag ser inte alls är gjord av betong) från mina fönster.
– Planeringen inför sommaren och semestrarna.
– Att så många böcker jag reserverade i mars plötsligt kommer in för mig att hämta på bibblan.
– Avtackningar på jobbet vilka, likt skolavslutningar, är både sorgliga och roliga på samma gång.
– Regn på gröna klorofylltyngda trädkronor.
– Doften av hägg och sen snart syren.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till allt som är bra just nu

  1. lovisa/polichinelle skriver:

    SÅ bra lista. älskar framför allt punkt 1, så nostalgiskt att verkligen älska och minnas övergångar mellan låtar. som blandbanden en gjorde med inspelat material från radion. åh <3

    • Malin skriver:

      tack! <3 ja, alltså! det är ju en sällsam konst att få till fina övergångar, och den konsten är ju lite bortglömd nuförtiden när allt är digitalt, så därför känns det ju extra magiskt när det väl händer.

  2. ISA skriver:

    Vilken fin lista! och himla bra att inte ha ångest över helg-glädje. NJUT av den istället <3

Kommentera

