lördag kväll: slemmig mat och friska drinkar

Midsommarhelgen lider mot sitt slut. Jag firade med några kompisar i fredags och förra helgen var jag på bröllop så jag har varit ganska flitig med kameran. Mindre flitig med att visa upp ett här bara… Innan vi fördjupar oss i bröllop och midsommar tänkte jag dock att vi ska spana in den där lördagskvällen när mini-kärntruppen var på besök.

Om ni missat vad vi gjorde på dagen hittar ni det här och fredagskvällen finns att spana in här.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Efter dagsutflykten landade vi med bubbel och mellis på min balkong.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Efter årets första dopp i världens kyligaste och vågigaste Öresund och iordningställande av det yttre begav vi oss hit, till Drottninggatan 35, för att äta middag.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Jag har velat gå hit sen de öppnade, vilket nu nog är mer än ett år sedan, och var därför mycket laddad.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Till förrätt tog vi ostron. Jag hade spanat in menyn innan vi bokade och konstaterat att det förhoppningsvis fanns en chans att jag äntligen kunde få testa på detta! (På alla andra ställen har de alltid varit slut när jag har försökt.) För att citera Lejonkungen så var det slemmigt men mättande. Jag gillade de bäst med tillbehören på.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Jag och Sofia fortsatte på havstemat med kummel till huvudrätt medan Linnea och Ingrid tog kött.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Linnea och Ingrid.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Vi ses mer sällan nuförtiden så därför känns det extra fint när vi väl lyckas tajma in en träff.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Jag och Sofia.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
När vi kollade på denna bilden i kameran sa Sofia till mig ”Du gör alltid peace-tecken så då tänkte jag att jag gör det med”. Jag hade tänkt exakt det och kände att nej, nu måste jag göra något annat. Haha <3
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Vi avrundade med lite olika efterrätter samt kaffe till kaffedrickarna.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Efter maten visade sig juni från sin blåsigaste sida när vi promenerade till andra sidan stan. Målet var en drink eller två och vi hamnade strax på en fullsatt bar. Efter en ganska lång beställningsväntan fick vi äntligen våra drinkar. Min hade smak av fläder, så gott! Och sen snackade vi bort ytterligare några timmar.
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Sist i kameran från den helgen fanns den här (något suddiga) lampan, som Linnea kände hade vissa likheter med en spindel och som jag gillade pga sin spretighet. Nästa morgon åt vi frukost och sen for mina vänner tillbaks till huvudstaden efter en trevlig helg ihop.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

