midsommarafton

Idag ska vi ta en titt på hur det såg ut förrförra fredagen när det var midsommar. midsummer's eve, helsingborg
Jag och några kompisar hade styrt upp ett litet firande som, pga bristen på sommarväder redan från början, förlagts inomhus. Vi ordnade lunch och klämde sen ihop oss och maten runt bordet. Vi åt allt som är gott; nypotatis, gräslök, gräddfil, västerbottenostpaj och så snapsade vi med Hvens sommarsnaps. 
midsummer's eve, helsingborg
(gif)
Efter lunchen var vi så trötta att vi var tvungna att vila oss. Tur PJ har stor soffa!
midsummer's eve, helsingborg
Jag provade hängmattan på balkongen. Det kan ha varit den bästa platsen nånsin. Och som ni ser visade solen sig! Något jag var mycket chockad över för jag hade förväntat mig  att det skulle regna hela dagen. 
midsummer's eve, helsingborg
När vi vilat färdigt oss passade vi på att utnyttja att vädret visade sig från sin soligare sida så vi gick ut och spelade kubb. Efter två omgångar hade båda lagen vunnit varsin en gång och därför kunde midsommarfriden bestå. 
midsummer's eve, helsingborg
I slutet av kubbspelandet kom Jesper. Han hade jobbat hela dagen och medan PJ och Ina styrde efterrätten hängde han, David och jag i vardagsrummet.
midsummer's eve, helsingborg
David kände sig inte helt bekväm alla gånger. Haha!
midsummer's eve, helsingborg
Strax var det dax för efterrätten. Det var (så klart!) jordgubbar och till det kladdkaka. Och lunch för Jesper. Vi hade gjort megamycket mat och även när han hade ätit hade vi så himla mycket grejer över! Alla fick matlåda med sig hem, haha <3
midsummer's eve, helsingborg
David skulle iväg och jobba på kvällen så efter maten passade han på att vila på balkongen innan han var tvungen att gå.
midsummer's eve, helsingborg
När vi sagt hej och tack spelade vi galen panna.
midsummer's eve, helsingborg
I första omgången skickade jag min lapp till Jesper som här var Prinsessan Estelle. Det tog ett tag för honom att lista ut det. PJ var Marie Serneholt och knäckte det rätt snabbt. I andra omgången var Ina snabbast när hon klurade ut att hon var Mums-mums, dvs. Måns Zelmerlöw. Jag var Moby Dick den andra gången och lyckades inte ens komma på det…
midsummer's eve, helsingborg
Efter galen panna och snack hade vi hållit på i nästan åtta timmar så då tackade jag för mig. När jag cyklade hemåt var himlen så här magisk. Tack hörrni, för en fin midsommarafton!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till midsommarafton

  1. Ping: glad midsommar! |

Kommentera

