flyttankar från i onsdags

Det är onsdag och en av de finaste ljumma sommarkvällarna hittills i år och jag är bara helt slut. Totalt matt. Men det är inte på grund av värmen, den är jag snarast tacksam för, eftersom idag är första dagen på ett halvår som jag inte fryser.

Nej, min matthet beror på att jag lever i hela havet stormar just nu. Jag ska nämligen flytta och hemmet är fyllt till bristningsgränsen med små kartonger, större kartonger och papperskassar. Just nu är det en kamp att få plats med flytthaget och samtidigt leva i bohaget.

Det är samma tankar som uppkommer varje gång jag ska flytta. ”Varför gör jag det här?” ”Är det verkligen nödvändigt att bo någon annanstans?” och favoriten: ”Hur kan jag ha så orimligt mycket prylar på bara 40 kvadratmeter?!” En lättnad den här gången är i alla fall att jag ska flytta till något större.

För första gången ska jag i mitt vuxna liv ha ett separat sovrum. Det känns orimligt lyxigt och som att jag tar för mig för mycket. ”Inte ska väl jag…?” är en tanke som flugit genom mitt huvud fler gånger än jag kan räkna de senaste månaderna. Och samtidigt sitter det en röst därinne som envist viskar: ”Klart du ska! Du är värd det. Det är dax att bygga ett nytt hem!”

Och nu bär det snart av.

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

