sofias och jennys bröllop: middagen och festen

För ett par veckor sen var jag bjuden på Sofias och Jennys bröllop. Förra veckan spanade vi på fotona från vigseln och idag är det dax för fotona från middagen och bröllopsfesten. 
sofia's and jenny's wedding, malmö
Efter en kort biltur kom vi fram hit, till Kvarndala bygdegård. 
sofia's and jenny's wedding, malmö
Vi hann spana runt och göra oss hemmastadda innan brudparet kom. 
sofia's and jenny's wedding, malmö
Då bjöds vi på fördrink och snittar på innergården. Mums mums!
sofia's and jenny's wedding, malmö
Vi fick order om att hålla oss utomhus men jag var så nyfiken på hur det såg ut i matsalen att jag inte kunde låta bli att kika in. 
sofia's and jenny's wedding, malmö
Lina och Gina i väntan på att vi ska få sätta oss till bords. 
sofia's and jenny's wedding, malmöMiddagen bjöd på många godsaker. Mina favoriter var den rödbetsgravade laxen och så osten, förstås!sofia's and jenny's wedding, malmöMiddagen bjöd på många pussar för brudarna. sofia's and jenny's wedding, malmöTill bordet hade vi fått små häften. Ett av dem innehöll personliga beskrivningar av alla som var där och deras koppling till brudparet. Fint! 

Och sen hölls det tal så klart.sofia's and jenny's wedding, malmöRosa, min bordsgranne mittemot, höll ett fint tal med utgångspunkt i en dikt om att kärlek är som glas.sofia's and jenny's wedding, malmöEfter middagen och ännu lite mera snack intog Sofia och Jenny dansgolvet  med bröllopsdansen till tonerna av ”Fields of Gold”. sofia's and jenny's wedding, malmöNär dansen var slut tackade de oss för att vi haft möjlighet att dela deras dag med dem. sofia's and jenny's wedding, malmöOch sen skar de upp den första biten av bröllopstårtan innan vi oxå fick hugga in. sofia's and jenny's wedding, malmöDen bestod av jordgubbsmousse och sockerkaksbotten med vaniljkräm i mellan. (Om jag minns rätt!) Den var väldigt god!sofia's and jenny's wedding, malmöOch efter det blev det mer dans till musik av allehanda genre. Ett par timmar senare önskade jag brudparet lycka till och tackade för mig. Tack Sofia och Jenny för att ni ville dela ert bröllop med mig!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

