sjuklistan

Vad är du för sjuk?
Jag är förkyld. Det är verkligen det sämsta jag vet. täppt i näsan, torrhosta och sprak i öronen. Jag är så rädd för att få öroninflammation!

Hur är du som sjuk:
Otålig.

Sak du gjort mest som sjuk:
Försökt vila. Druckit varmt te med honung och citron.
vienna, friday
Den godaste sjukmaten:
Allt som lenar i halsen. Plus glass, rostat bröd med smör och krispiga saker.

Din största sjukångest:
Att tiden bara gååååår och jag inte kan göra det jag har tänkt göra. Extremångest på det!

Din mirakelkur:
Antagligen vila och tålamod. Sjukt tråkigt. Förutom att se film brukar jag försöka läsa. Det hjälper att fly undan sjukdomen en stund, tycker jag.
rainy sunday
Det jobbigaste med att vara sjuk:
Typ samma som största sjukångesten, att jag inte kan göra sånt jag planerat eller att jag tvingas tacka nej till roliga saker jag sett fram emot. Usch!

Den bästa sjuk-filmen:
Allt som inte kräver jättemycket koncentration samt långa filmer, ex. Sound of Music och Borta med vinden.
 
Dina bästa sjuktips:
Prata med någon i telefon en stund varje dag så känner du dig mindre ensam och gå ut och andas frisk luft en stund så fort du orkar.
tuesday, malmö
Nu hoppas jag att jag blir frisk snart för jag har roliga saker inplanerade!

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till sjuklistan

  1. ISA skriver:

    känner att kommentaren ”kul lista” är rätt opassande va!? men jag kanske får sno den för framtida sjukdagar? Krya på dig iaf!! kram

  2. Ping: london: den första ölen och den första hamburgaren |

Kommentera

