london dag två: shopping och little venice

Vi backar bandet och kastar oss tillbaka till London.
thursday, london
Efter den där halvt om halvt mindre goda hamburgaren steg vi på torsdagen upp för frukost och påklädning. Därefter promenerade vi genom Kensington Gardens och Hyde Park bort till Marble Arch och början av Oxford street.
thursday, london
Vi tillbringade större delen av dagen här gåendes i affärer. Här syns jag, något matt och varm, i provrummet på Primark.
thursday, london
När vi hade ledsnat på shoppingen tog vi tuben till Warwick Avenue och gick mot Regent’s Canal
thursday, london
och det område som kallas för Little Venice.
thursday, london
Trots mina många besök i London hade jag aldrig varit här tidigare. Det var lugnt och grönt.
thursday, london
På vissa ställen var det mer grönt än på andra… Hehe.
thursday, london
Efter en liten stund kom vi fram till puben, The Waterway, som låg precis vid kanalen.
thursday, london
Där skulle vi nämligen träffa de här två, Alex och Brittany, som jag lärde känna när jag pluggade i Holland! Det var väldigt roligt att se dem igen och höra vad de hittar på nuförtiden. Alex bor i London och Brittany var där på semester och jag var så jäkla glad att lyckas pricka in de båda och att vi hittade en tid som passade.

Efter någon timme följde vi Brittany till tuben för hon skulle åka och se en teatershow, men jag och Lina hängde på Alex för att gå och äta. Alex hade bott i det här område förut och kände därför till en liten mysig grekisk restaurang. Hon bara ”ja, de har köket ut mot gatan så de har hängt upp en gardin där så ni kommer tro att det är stängt även fast det är öppet” och fastän hon sagt det här var både jag och Lina övertygade om att det var just stängt när vi kom fram till restaurangen.
thursday, london
Men det var det inte! Och vi kunde slå oss ned i deras lilla trädgårdsuteplats och äta jättegod hemmagjord hummus.
thursday, london
Middagen var verkligen supergod och det märktes att allt var hemmalagat av någon som verkligen kunde det grekiska köket. Vi var alla så nöjda. Att det var en liten familjeägd restaurang märktes också på att menyerna var vanliga A4-papper och när något ändrats hade det gjorts med vanlig kulspetspenna. Så härligt!
thursday, london
Vi delade på en flaska vin till maten och pratade på om livet, politik, jämställdhet och om våra utbildningar kontra vad vi jobbade med eller vad vi skulle vilja jobba med.
thursday, london
Jag och Alex.
thursday, london
När vi var mätta och nöjda, samt i mitt fall lite sömnig, vinkade vi hej då till den här lilla restaurangpärlan och Alex var schysst och promenerade med oss tillbaks till hotellet. En sån himla fin andra dag i min favoritstad!

I efterhand är det här helt klart en av mina favvodagar och då är jag ändå helnöjd med typ alla dagar på resan… Men den här sticker ändå ut lite extra. I nästa inlägg ska vi kika på vad vi hittade på i Notting hill.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till london dag två: shopping och little venice

  1. ISA skriver:

    Åh vad det är fint att få ”följa med” såhär på resor :)

  2. Ping: london dag tre: notting hill |

  3. Ping: london dag fyra: camden, queen of hoxton och meat mission |

  4. Ping: london dag fem: carnaby, regent st och the tattershall |

  5. Ping: london dag sex: east london |

  6. Ping: london den sista dagen: mina gamla hoods, aka south ken |

Kommentera

