lyxlunch

Dagen efter min hemkomst från London var jag tvungen att åka in på jobbet en sväng. Så jäkla skittråkigt, men jag kände att det var lika bra att få det gjort. När jag kom hem från jobbet gick för att fylla på matförråden och sprang på kronärtskockor till extrapris! ”Katching!” tänkte jag och smsade min syster och undrade om vi inte skulle ha dem till lunch dagen därpå.
lunch with flinchie, thursday, helsingborg
Spola fram en sisådär 18 timmar och jag och de här två ljuvliga hade då landat hemma hos Flingan.
lunch with flinchie, thursday, helsingborg
Så här nöjd var hon när vi kokat skockorna och fixat tillbehören; vitlöksmayo och citronsmör plus sallad. Eftersom vi inte hade setts på ett tag fanns det mycket att prata om och kronärtskockor är perfekt mat att prata över.
lunch with flinchie, thursday, helsingborg
När de sista bladen var avgnagda (låter konstigt nu när jag skriver det, men det är ju så en äter dem!) och hjärtana var slut gjorde vi egen glass från scratch. Hallonglass!
lunch with flinchie, thursday, helsingborg
Ingrid hade lite överbliven hallonpaj och tillsammans med hallonglassen och turkisk yoghurt med vanilj fanns det exakt inget att klaga på. Efterrätt forever in my heart, alltså <333 Vi pratade lite till och efter det knatade jag hem och tvättade. Typiskt bra torsdag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till lyxlunch

  1. MYCKET BRA TORSDAG MINSANN! :)

Kommentera

