london dag tre: notting hill

Idag backar vi bandet och landar här på en londonsk fredag som ägde rum i Notting Hill. Häng med!
friday, london
Det är alltså vår tredje dag i London och vi vaknar till den här utsikten.
friday, london
Efter frukost knallar vi ut på gatorna med siktet inställt åt väster.
friday, london
Jag beundrar snirkliga tegelfasader
friday, london
och pastelliga putsfasader på vår promme mot Notting Hill.
friday, london
När vi kommit fram börjar vi med att stanna på det här gulliga stället.
friday, london
De har egen innergård och när jag tittar uppåt har himlens färg skiftat från grått till blått.
friday, london
Jag dricker te med ingefära, citron och honung, för den där förkylningen jag fick innan vi åkte har ännu inte släppt. (Det här ska också bli dagen när jag får inte mindre än tre fruktansvärda hostanfall, men det vet vi inte om här än.)
friday, london
Och Lina dricker en cappuccino med jättefint skum på.
friday, london
Efter det tar vi oss an Portobello Road och hittar skojiga skyltar på vägen.
friday, london
Vädret är ömsom soligt
friday, london
ömsom molnigt.
friday, london
Vi stannar för lunch på ett mexikanskt ställe.
friday, london
friday, london
Och med mat i magen strosar vi sedan vidare dit våra fötter och nyfikna blickar leder oss.
friday, london
När vi är tillbaks på hotellet tar vi en välbehövlig paus för att vila trötta ben och fötter.
friday, london
Kvällens middag intas i form av kyckling på Nandos.
friday, london
Och när jag drar för gardinerna för kvällen är himlen så här magisk.

Fler inlägg från min resa till London finns här:
Dag 1
Dag 2

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till london dag tre: notting hill

  1. ISA skriver:

    Åh era mysiga dagar! tur ni slapp London-regnet ;)

  2. Ping: london dag fyra: camden, queen of hoxton och meat mission |

  3. Ping: london dag fem: carnaby, regent st och the tattershall |

  4. Ping: london dag sex: east london |

  5. Ping: london den sista dagen: mina gamla hoods, aka south ken |

Kommentera

