födelsedagsfir och en jäkla massa musik

Jag har lyckats bli förkyld IGEN. Suck. Jag kan ju tycka att det inte vore nödvändigt, men så är det i alla fall. Det gör att jag inte gör särskilt mycket annat än att vila här hemma och att jag har myror i benen för att jag skulle vilja göra massa andra saker än just det. Men nog om mitt hälsotillstånd. Vi tittar på något roligare istället nämligen vad jag hittade på i lördags när jag fortfarande befann mig i hemstaden:

Lördagen var ännu en fulltecknad dag. Det blir lätt så när en är i hemstaden och det är Skärgårdsfest och familjehäng på agendan! Ett kärt besvär alltså.
saturday, karlskrona
Den började med att vi gick upp och sjöng för Mama som fyllde år.
saturday, karlskrona
Efter frukost samt bakande (gjort av resterande familjemedlemmar) satte vi oss i solen för att fira både Mama och mina systrar. De fyller nämligen år precis efter Mama och eftersom den ena då skulle vara tillbaks på jobbet i andra delen av landet passade vi på att fira redan i lördags. Vi njöt av tårta, sällskap och paketöppning under en strålande sol och ljuv värme. Eftersom ingetdera varit alltför synligt den här sommaren var vi ömsom i chock ömsom i lyckorus över att slippa frysa, eller i alla fall var jag det!
saturday, karlskrona
Karin och Ingrid.
saturday, karlskrona
Efter det var jag tvungen att lägga mig och vila en stund. Kombinationen sent sänggående på fredagen pga konsert och öl plus tidig uppstigning för sång den här morgonen gjorde att jag behövde samla krafterna.
saturday, karlskrona
Flingan fick den fina kokboken ”Green Kitchen Travels” i födelsedagspresent och tack vare det fick vi den här goda rätten till lunch.
saturday, karlskrona
Sommaren varade till och med till efter lunch så vi hann hänga ute lite till.
saturday, karlskrona
Om vi spolar fram till kvällen hittar du mig och Ingrid här. Cookie var på jobbet och när det var slut hade vi stämt möte med henne här på Live Green i Hoglands Park.
saturday, karlskrona
I väntan på henne drack vi kaffe och öl. Jag som inte dricker kaffe var tvungen att köpa en pga jag frös så mycket om händerna och behövde värma dem. Enda gången jag betalat för denna vidriga dryck!
saturday, karlskrona
Och så lyssnade vi på den sista halvan av Faråkers spelning. Karins jobb tog lite längre tid på sig än vi trodde så vi gick vidare upp mot Stortorget och mötte henne där istället.
saturday, karlskrona
Där väntade nämligen den spelning jag sett fram emot allra mest; den med det lokala bandet Vapenbröder. De har tidigare spelat på Live Green men i år fått ta steget upp på Stortorget. Senaste gången jag såg dem var för två år sedan så jag var väldigt peppad!
saturday, karlskrona
Och efter lite väntan stod de så där. De där sju unga männen som sjunger pop på svenska.
saturday, karlskrona
De spelade alla låtar jag ville höra, utom möjligtvis en, ”Östraprinsgatan 22”. Den finns för tillfället bara på Youtube i en fint skramlig liveversion. Men jag hoppas att den är med på nästa skiva eller som en b-sida på en singel eller nåt. Jag älskar den. De spelade också en låt jag inte hört förut som heter ”Höghusen” och som var jättefin. När de spelade ”Nej tack” inledde de med att be alla aktivt ta avstånd mot rasism och sexism. Det gjorde mig så jäkla glad att de tydligt tog ställning!
saturday, karlskrona
Samtidigt som deras ljuva toner spred sig över staden sjönk solen ned i väster.
saturday, karlskrona
Efter inklappning spelade de ett par låtar till och avslutade sedan med ”Röda slag” där de tog in vänner och familj att agera kör, precis så som det är i låten på skivan.
saturday, karlskrona
Efter det tackade de för sig under högljudda applåder och visslingar eller så var det i och för sig under hela deras konsert. En mycket fin stämning att vara en del av! <3 Och jag kände mig väldigt nöjd. De hade utvecklats mycket sen sist jag såg dem och jag kände mig mallig över hur tajta de blivit som band.
saturday, karlskrona
När konserten var slut högg jag och mina systrar fatt i varsin falafel för hungern hade satt in. Vi hade fler konserter att gå på och var inställda på en rolig lördagkväll som i det här läget kändes som att den aldrig skulle ta slut. Exakt hur länge den skulle vara visste vi inte då men det blev längre än förväntat och jag har så många foton från den här kvällen kvar att visa att det får komma i ett eget inlägg. Stay tuned!

Det här inlägget postades i musique, påhitt, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till födelsedagsfir och en jäkla massa musik

  1. ISA skriver:

    FINFIN dag! rätt sad dock att man måste köpa kaffe för att värma händerna i juli!! haha sommar..

  2. Mums med falafelrulle. Ser ut som väldigt bra dag! Krya på dej!

  3. Ping: fortsättning: ännu mer musik och en oväntat sen natt |

  4. Ping: en måndag med födelsedag, åka-öppet, glass plus en magisk kväll |

  5. Ping: juldagen: promenad och party |

Kommentera

