sol, semester och snörvel

getting arty and eating lunch with ina, saturday, dunkers kulturhus, helsingborg
Jag skulle kunna skriva eviga längder av gnäll över min förkylning, om hur den är en plåga och så, men det gör ingen gladare, allra minst mig själv. Så vi struntar i det.

Det är mina sista skälvande semesterdagar för den här gången. Jag pysslar i den allt mindre kaosartade lägenheten och ser på film om kvällarna. Försöker somna i någorlunda rimlig tid trots svårigheter pga mycket spännande läsning för tillfället och planerar för goda middagar jag ska laga när hösten börjar tränga sig på. Jag har läst inlägg på inlägg om hösten och dess känsla av nystart och omstart och suger i mig vartenda litet ord. Det finns något skönt i att se augusti som en chans att starta om, trixa med sina invanda rutiner så att de passar bättre eller bara helt slänga ut dem och försöka skapa nya. För efter att ha tänkt otroligt mycket på året hittills under den här ledigheten känner jag att det är något jag verkligen behöver. Det är dax för en förändring i det lilla. Och vad passar bättre än att börja genast?

Det här inlägget postades i höst, sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

