fortsättning: ännu mer musik och en oväntat sen natt

Det här är fortsättningen på förra lördagen, när jag var i Karlskrona och lyssnade på musik och hängde med familjen.
saturday, karlskrona
Efter att falafeln lagt sig till rätta i magen och världens snabbaste toalettbesök befann vi oss återigen framför scenen på Stortorget. Den här gången var det Veronica Maggio som stod på den.
saturday, karlskrona
Vid det här laget har jag lyckats med konsten att se henne tre gånger inom loppet av ett år, men inte heller denna gången blev jag besviken. Hon är oerhört proffsig och ger verkligen allt när hon står på scen. Jag älskar att hon har så många bra låtar och hoppas att det snart kommer något nytt ifrån henne.
saturday, karlskrona
När Maggio slutat spela knallade vi bort till Fox för att dricka öl och prata. Det var packat med folk och stämningen var verkligen på topp. Vi placerade oss under infran på uteserveringen och snackade, spanade på folk och kramades. När vi kände oss nöjda var planen att gå någonstans med ett dansgolv, men efter att delar av sällskapet dissat alternativen på grund av inträde och dj-utbud, fann vi oss styra stegen mot Playbar. Jag har inte varit där sen jag pluggade och även då var det mer ett hak än varesig bar eller klubb och jag var väl egentligen inte jättepepp. När vi kom fram gick vi ned i källaren, för tidigare var det där det var ”dansgolv”, och när jag passerar vakten i trappan hör jag att han säger ”Tre minuter.”, men jag hinner inte tänka så mycket på det innan vi har skramlat ned för trappen för då befinner jag mig plötsligt
saturday, karlskrona
på hårdrockskonsert med Smash into pieces.
saturday, karlskrona
Det headbangades och skapades moshpits
saturday, karlskrona
och det kändes som att vi stod på bandet pga att utrymmet är så himla tajt. Min inre 19-åring älskade det.
saturday, karlskrona
Cookie och Lovisa.
saturday, karlskrona
Efter ett pitstop på Nivå hamnade vi så småningom på efterfest hos en kompis till Filip.
saturday, karlskrona
Där dansades det limbo
saturday, karlskrona
och vi satt och snackade.
saturday, karlskrona
Vid fem på morgonen sa värden att han kände sig nöjd med kvällen och ville avsluta här. Så efter att ha letat rätt på skorna i hallen begav vi oss hemåt.
saturday, karlskrona
Filip och Flingan gjorde snurr-high-five på gatan.
saturday, karlskrona
Himlen var strålande
saturday, karlskrona
och Filip insisterade på att vi absolut skulle posa med fiskargumman. Sagt och gjort.
saturday, karlskrona
Vi knallade vidare
saturday, karlskrona
med den här utsikten framför ögonen.
saturday, karlskrona
När Flingan och jag svänger in på uppfarten har solen precis börjat anas och lördagskvällen får anses vara avslutad. Den får ett med beröm väl godkänt betyg, helt klart!

Det här inlägget postades i musique, påhitt, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till fortsättning: ännu mer musik och en oväntat sen natt

  1. Ping: en måndag med födelsedag, åka-öppet, glass plus en magisk kväll |

  2. Ping: bildlistan |

  3. Ping: juldagen: promenad och party |

Kommentera

