en måndag med födelsedag, åka-öppet, glass plus en magisk kväll

Hej och hallå!
Lördag och helg efter mina första två arbetsdagar. Jag är lite matt men inte totalt slut, men jag gissar att jag kommer vara det om en vecka istället, med en hel arbetsvecka bakom mig. Nåja, det tar vi då. Idag ska vi titta på fotona från min sista dag i hemstaden.

monday, cookie's birthday, karlskrona
Min sista måndag i staun, det vill säga för så där tio dagar sen, började med solsken. Mama satt ute och åt frulle när jag kom ner.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Så jag följde givetvis hennes exempel. Det var så varmt att jag hellre satt i skuggan. Ljuvligt!
monday, cookie's birthday, karlskrona
Att sitta precis här är det bästa jag vet. Fotot gör inte vyn rättvisa det minsta. För det är något med perspektivet och att jag ser alla möjliga hustak och liksom är halvvägs till centrum innan de tar slut, som gör att jag älskar det.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Efter några timmars chill, med fika och läsande vilket inte hamnade på bild, tog vi oss hit, till Saltö fiskrestaurang. Det var mina systrars födelsedag, men som ni kanske minns härifrån, fanns bara den ena hemma. Eftersom det var just födelsedag, alla var lediga och solen sken passade vi på att äta utelunch. Yolo, liks!
monday, cookie's birthday, karlskrona
Det blev stekt spätta med potatismos och remouladsås för alla i gänget.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Papa och födelsedagsbarnet.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Mama och jag. Här passar hon på att kittla mig. Det var ändå ganska roligt för hon är snäll när hon gör det.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Efter maten placerade jag dem där di hör hemma, på ljugarbänken. Men det är nästan omöjligt att ta en bild utan att det tramsas, vilket ändå är mycket härligt :)
monday, cookie's birthday, karlskrona
Vi åkte vidare för att kirra efterrätt och kaffe.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Cookie drack en mycket god juice på jordgubb och grapefrukt.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Jag ville äta Karlskronaglass (och var liksom därför styrande i valet av ställe vi valde eftersom det inte finns på så många platser) och blev extra lycklig när de hade min favvo, citronsorbet. Åh, ljuvligt alltså!
monday, cookie's birthday, karlskrona
Efter att ha snackat lite till prommade Mama och jag hemåt. Med stopp på vägen för att dokumentera den finaste sommarstaden av de alla. Och i år har Karlskrona dessutom vunnit solligan. Mvh mycket stolt karlskronit här :)

När vi kom hem gjorde vi lite blandade aktiviteter såsom badning, läsning och vilning för att senare carpa sommarkvällen och grilla. Kvällens inomhusaktivitet blev ett avsnitt brittisk deckare som faktiskt var lagom läskig och bra.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Kvällen avslutades sedan med en helt m a g i s k promenad när Mama och jag prommade med Cookie när hon skulle hem.
monday, cookie's birthday, karlskrona
Klockan är alltså runt 23 på kvällen. Det är sommar. Ljummet i luften. Helt vindstilla. Det syns knappt en krusning på havets yta. *insert emoji med hjärtögon här*
monday, cookie's birthday, karlskrona
Det var så jäkla fint och så oerhört oväntat och ovant i en stad där det blåser typ 340 dagar om året. Det blev alltså en riktigt fin avslutning på måndagen och min sista hela dag i hemstaden. För dagen efter åkte jag västerut igen.

Fler inlägg från min semester i Karlskrona:
guldkusten
onsdagsölen
bangolf, middag och musik
födelsedagsfir och en jäkla massa musik
fortsättning: ännu mer musik och en oväntat sen natt

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en måndag med födelsedag, åka-öppet, glass plus en magisk kväll

  1. ISA skriver:

    vilka perfekta sommardagar du fått till där nere! massa himla fint juuuu!

Kommentera

