kräftskiva

friday, cray fish party, helsingborg
Helgen som nu lider mot sitt slut kickade jag i gång med att gå på kräftskiva tillsammans med the gang. PJ var, precis som förra året, mannen bakom inbjudan och organisation. Vädret såg minst sagt hotfullt ut men jag var hoppfull.
friday, cray fish party, helsingborg
För jag hade minsann inte beställt något regn.
friday, cray fish party, helsingborg
Och himlen såg så väldigt spektakulär ut.
friday, cray fish party, helsingborg
Men det kom lite regn i alla fall. Eller lite och lite, ett skyfall som varade några minuter. Fast det gjorde oss inget för vi satt i lä och under tak.
friday, cray fish party, helsingborg
Jag paketerade in mig ordentligt
friday, cray fish party, helsingborg
och så åt vi kräftor och grillat och snapsade i ett okänt antal timmar.
friday, cray fish party, helsingborg
Skål!
friday, cray fish party, helsingborg
Elisabeth, Flingan och jag.
friday, cray fish party, helsingborg
Det mörknade och vi hade väldigt roligt. Så kul att alla andra foton från kvällen är suddiga.
friday, cray fish party, helsingborg
Och precis som förra året hamnade vi till slut i PJs båt där vi fixade irish coffee, mös med tända ljus och spelade bra musik. Efter några timmars snack var fredagen och kräftskivan slut.

Andra kräftskivor jag dokumenterat:
the cray fish party #kräftanunderhatten13
kräftor, 7-kamp och dans #vikenkräftis13
Special snaps, västerbottenostpaj, sång och så en och annan kräfta

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till kräftskiva

  1. Ping: lördag med origami och musik |

Kommentera

