london dag fem: carnaby, regent st och the tattershall

Långsamt långsamt tar vi oss framåt med fotona från när jag var i London för snart två månader sen. Idag ska vi titta på en solig söndag!

Det var alltså söndag, och dagen efter vår fantastiskt trevliga och roliga kväll i östra London, så vi tog sovmorgon. 
sunday, london
Lagom till att affärerna skulle öppna på Oxford street satt vi högst upp längst fram, det bästa jag vet (!), på en buss mot Oxford Circus. 
sunday, london
Utsikten är så bra där uppifrån.
sunday, london
Lyckan i att fånga tre dubbeldäckare på samma bild <3
sunday, london
När vi gjort våra rundor på diverse flagshipstores knallade vi in i den här lilla oasen. Eller det var i alla fall så jag mindes Carnaby, men det kändes inte så den här gången. Bara folk överallt!
sunday, london
Vi åt pizza till lunch på ett ställe med den här spexiga inredningen. 
sunday, london
Efter span i lite andra affärer
sunday, london
prommade vi sen nedåt Regent street. Det var en rolig upplevelse för hela gatan var avstängd från trafik! Mycket märkligt men så himla härligt. Jag fick tid att titta på all fin arkitektur och det gjorde mig glad. 
sunday, london
Till sist var vi framme vid Piccadilly och gick därifrån Haymarket ned
sunday, londontill min favoritplats, Trafalgar square. Här var det ovanligt få duvor men desto mer människor. 
sunday, london
Favoritmuseet <3
sunday, london
Målet med strosandet kom vi fram till efter ytterligare lite promenad. Det var nämligen skeppet ”The Tattershall Castle” som min kompis Victor tipsat om. 
sunday, london
Solen sken och lämpligt nog var det Pimm’s o’ clock.  
sunday, london
Med den här filmstjärnan mitt emot gick det inte att ha annat än trevligt!
sunday, london
Efter någon timme vinkade vi hej då och satte oss på bussen tillbaka till hotellhemmet. 
sunday, london
Där vilade vi oss innan vi gick ned genom Kensington Gardens för att handla middag på Whole Foods. Trodde vi, för det visade sig vara stängt för dagen redan. Lite ledsna fick vi därför snabbt improvisera. Vi ville ju fortfarande njuta av vädret genom att äta middagen i parken!
sunday, london
Det blev istället mitt första besök på Wagamama som resulterade i detta. En helt okej nudelhistoria med kyckling och chili och sånt, om jag minns rätt. 
sunday, london
Lina åt solen och maten på samma gång. En sån multitasker!
sunday, london
Vi hade utsikt över ”The Round Pond” medan solens sista strålar färgade allting i guld. 
sunday, london
Ja, mig inkluderad, även om jag här är lite ur fokus. 
sunday, london
När vi gick tillbaka var ljuset så extremt himla fint att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. 
sunday, london
London bjöd dessutom på en fantastisk solnedgång och det här var den sista bilden jag tog den här söndagen. 

Och nu är det bara en hel dag och lite till kvar innan jag har visat alla bilderna från resan. 

Mina andra inlägg från resan hittar ni här:
London: den första ölen och den första hamburgaren
London dag två: shopping och little venice
London dag tre: notting hill
London dag fyra: camden, queen of hoxton och meat mission

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till london dag fem: carnaby, regent st och the tattershall

  1. ISA skriver:

    åh charmiga, fina, mysiga london <3 måste dit snart känner jag!

  2. Ping: london dag sex: east london |

  3. Ping: london den sista dagen: mina gamla hoods, aka south ken |

Kommentera

