london dag sex: east london

Idag är det lördag och jag tänkte att vi skulle pigga upp oss (inte för att det egentligen behövs på veckans nästbästa dag, men ändå!) genom att spana in det näst sista inlägget från sommarens London-semester. Puh, den har tagit tid att sammanfatta, men det har varit roligt för det känns som att resan har varat längre på det viset!
Nåja, mot London —>
monday, london
Det är alltså en måndag i juli. Lina och jag befinner oss i den brittiska huvudstaden och för första gången sen vi landade regnar det. På nåt vis känns det så bra att vi får uppleva Londons signaturväder innan vi åker hem.
monday, london
Efter en kort tur med tuben har vi klivit upp ur underjorden vid St Paul’s.
monday, london
Vårt mål för dagen är att härifrån strosa österut till Brick lane och på vägen passera en affär med träningskläder, vars namn jag har glömt nu, och en Waterstones. Vi lyckas med båda och jag kommer ifrån bokaffären med en nästan oförsvarligt mängd böcker… Men alltså, är en i London så är en, tänkte jag. (Sen dess har jag hunnit läsa ut tre stycken! Alla var bra och en av dem en favorit.)
monday, london
Vid lunchtid har vi kommit till Spitalfields market där vi äter varsin hamburgare. Jag minns att min, som jag tror är den på fotot, kändes lite deppig.
monday, london
Efter lunchen går vi vidare mot Brick lane.
monday, london
Det går sakta för det finns mycket street art att se och fota.
monday, london
Men snart är vi framme i vintage- och second hand affärernas mecka.
monday, london
Trettio sekunder efter att jag tagit den här började de spela en låt med Red Hot Chili Peppers i affären. De var lika delar härligt och creepy.
monday, london
Vi spenderar eftermiddagen med att gå in och ut ur ett stort antal butiker. 
monday, london
Och däremellan
monday, london
fotar jag en hel del färgglada väggprydnader. 
monday, london
Lina blir kaffesugen så vi glider in på ett litet fik. 
monday, london
Jag dricker en bärig smoothie och vi har hela uteserveringsträdgården för oss själva. 
monday, london
Det har slutat regna och är ljummet i luften. 
monday, london
Vi prommade efter det tillbaka nedåt gatan, samma håll vi kommit ifrån, fast på andra sidan. 
monday, london
De här stiligt spejsade personerna hängde mycket chillat tillsammans när vi gick förbi. 
monday, london
Nog för att jag visste att det skulle finnas en hel del street art i östra, men jag blev ändå glatt överraskad. 
monday, london
Min sista bild från östra London är den här. För trots allt annat jag sett var dagens finaste när vi gick förbi det här paret som jag gissar tog sina bröllopsfoton. De var så tjusiga, såg så glada ut och hade valt en så fin och passande bakgrund till fotot.  

Spola fram några timmar och Lina och jag har hunnit förbi hotellet för att ta tag i den oundvikliga packningen, vilat lite och preppat för den sista middagen. 
monday, london
Den skulle intas här
monday, london
där de på måndagar hade hamburgare och öl för 10 pund. Taget! sa vi och kände oss väldigt nöjda. 
monday, london
Och sen satt vi där i sorlet ett par timmar och snackade om allt möjligt. 

Nästa gång är det dax att avsluta den här resan så spana in här snart igen för att se det allra sista inlägget. 

Mina tidigare inlägg från resan hittar ni här:
London: den första ölen och den första hamburgaren
London dag två: shopping och little venice
London dag tre: notting hill
London dag fyra: camden, queen of hoxton och meat mission
London dag fem: carnaby, regent st och the tattershall

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

En kommentar till london dag sex: east london

  1. Ping: london den sista dagen: mina gamla hoods, aka south ken |

Kommentera

