london den sista dagen: mina gamla hoods, aka south ken

För vad som nu känns som evigheter sen vaknade jag, oxå på en tisdag, till min och Linas sista dag i London. 
tuesday, london
Jag passade på att ta en sista morgonpromenad i Kensington Gardens. 
tuesday, london
Det var jag och hundägarna. 
tuesday, london
Jag älskar den där himla parken. 
tuesday, london
Som ibland känns mer som en skog eller en äng. 
tuesday, london
På hemvägen vinkade jag till Kate och William innan jag mötte Lina i frukostmatsalen för resans sista hotellfrukost. 
tuesday, london
Efter utcheckning och inlämning av väskorna knallade vi ner genom parken igen. Målet var South Kensington, eller som jag brukar kalla det, mina gamla hoods från när jag bodde här för tio år sen. 
tuesday, london
Där hade en bilgata blivit en gågata och trottoarerna betydligt bredare och uteserveringstätare. Efter att ha varit i både en bokhandel och min favorit-pappershandel slog vi oss ned på ett Le Pain Quitioden som låg på ett hörn. Det fanns inte här för fem år sen. 
tuesday, london
Hej!
tuesday, london
Där svalkade vi oss med diverse drycker
tuesday, london
och spanade på trafik, människor och ena hörnet av Victoria and Albert Museum. 
tuesday, london
När vi var nöjda
tuesday, london
och klockan börjat krypa mot lunch
tuesday, london
vandrade vi mot High Street Kensington. 
tuesday, london
Den här gången lyckades vi, till skillnad från på söndagen, pricka in rätt öppettider på Whole Foods. 
tuesday, london
Så snart satt vi på gräset i Kensington Gardens en sista gång
tuesday, london
med varsin lunchlåda fyllda med goda grejer. 
tuesday, london
Och när maten var slut gick vi till hotellet, hämtade väskorna och tog sedan ett tåg, ett flyg och ett tåg tillbaka hem. Det var allt som allt en strålande semester och jag saknar London varje dag. 

Alla tidigare inlägg från resan hittar du här:
London: den första ölen och den första hamburgaren
London dag två: shopping och little venice
London dag tre: notting hill
London dag fyra: camden, queen of hoxton och meat mission
London dag fem: carnaby, regent st och the tattershall
london dag sex: east london

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

Kommentera

