tankar från i tisdags

autumn, helsingborg
Det har varit höst i typ en månad nu. Jag tycker det är enklast så, att se september som den första höstmånaden och sen njuta allt jag kan av den värme och sol som den bestämmer sig för att bjuda på.

Men de senaste dagarna har liksom en mer distinkt kyla trängt sig på om morgnarna. Det har varit handskar på, en varmare halsduk och visst hutter som ackompanjerat mig på promenaden till jobbet. Och på höstens lätt schizofrena vis har det sedan vissa dagar varit jacka över armen och lätt svettigt över ryggen på vägen hem på eftermiddagen.

Men idag hade de plockat in Dockens uteservering när jag klev av tåget och då kände jag att hösten liksom verkligen är här nu. Även om solen värmer. Även om himlen är klarblå. Snart kommer vindarna vina. Snart kommer den där klara luften att ta över. För nu är hösten här och det är okej.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till tankar från i tisdags

  1. Sandra skriver:

    Men Malin, vilken vacker bild och fin text!

  2. Vicky skriver:

    perfekt höstljus på denna. just sånt som gör att jag saknar sverige. så fint fångat.

    • Malin skriver:

      tack så mycket Vicky! jag älskar den bilden för den symboliserar det jag gillar med hösten. jag carpar den åt dig också, förstås! så får du carpa SF åt mig :)

Kommentera

