kreativ lördag: att göra vimplar på dunkers kulturhus

creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
I lördags var jag i RumEtt på Dunkers kulturhus för att gå på en workshop som Sandra Hjort/Atilio höll i. Den handlade om att göra vimplar.
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Efter en kort förklaring och introduktion satte vi genast igång. 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Att komma på motiven var det svåraste 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
och det roligaste, tyckte jag. 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Vi var ett litet gäng och för mig kändes det som att sitta i bildsalen på gymnasiet. 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Flingan och hennes humla var med. 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Jag gjorde den här. 
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Tre timmar senare var det fototajm!
creative saturday, making banners with atilio, dunkers kulturhus, helsingborg
Och efter det här gick jag hem och vilade innan jag bestämde mig för att gå ut och njuta av vädret istället. Kvällen var guldigare än guldigast!

Det här inlägget postades i höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

