söndag med sol, promenad och våfflor i pålsjö skog

sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
sunday, walks and waffles, pålsjö forest
Idag för en vecka sedan var det också söndag. Jag var på ganska dåligt humör när jag vaknade pga krångel med tvättstugenyckeln kvällen innan som gjorde att jag inte kunde tvätta som planerat. Men när jag morgnat mig och klivit ur sängen såg jag att det var sol och blå himmel ute och tack vare det steg humöret avsevärt! Efter de vanliga morgonbestyren hörde jag av mig till Flingan eftersom vi sagt att vi skulle gå en promenad i Pålsjö skog.

Vi möttes upp vid kiosken och promenerade sedan runt runt bland andra människor, tipsrundedeltagare och alla löv. Det var fortfarande ganska grönt och trots att solen sken var luften så där krispigt sval på gränsen till kall. Min bästa sorts höstluft! När vi klarat av samtalsämnen som ”skit-som-hänt-i-veckan” och ”vad-är-det-för-fel-på-folk-egentligen” samt lessnat på gåendet svängde vi förbi Pålsjöpaviljongen för våfflor och te. Där bytte vi till lite mer peppiga samtalsämnen och njöt av att kunna sitta ute med fleecefiltar och andas in den sköna luften. Jag åt en våffla med grädde och hjortronsylt och fick extrema flashbacks till sommaren jag spenderade i Gällivare 2010. När vi börjat frysa promenerade vi vidare i skogen och vi passerade även Pålsjö krematorium. Sedan gick vi hemåt med solen i ögonen och kände att söndagen liksom var fulländad i och med denna aktivitet.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till söndag med sol, promenad och våfflor i pålsjö skog

  1. Ping: lördagspromenad |

  2. Ping: i söndags: våfflor i pålsjö skog |

Kommentera

