en helg i staun: lördag

Idag är nog en av de dimmigaste dagarna i Skåne för den här säsongen. Därför tänkte jag att vi skulle spana in en annan dimmig dag, nämligen den i lördags, på en annan dimmig kust, nämligen landets sydöstra. saturday, karlskrona
I lördags vaknade jag till den här vyn. Det spelar ingen roll om det är sol eller dimma, moln eller blå himmel för jag älskar den ändå. För det är ju den jag vaknat till alla morgnar i mitt liv när jag fortfarande bodde hemma. 

Efter frukost och tandborstning stod bärande av möbler och flyttkartonger på schemat. Anledningen till besöket var nämligen att hjälpa min syster att flytta. Som tur är har hon inte hunnit samla på sig så mycket prylar så vi var klara på rekordtiden två timmar. Belöningen blev frukt och kokostoppar i lägenheten och, när den öppnat för dagen, efterföljande pizza på kvarterets pizzeria. 
saturday, karlskrona
Sen får vi spola fram några timmar, ganska många faktiskt, för här är det kväll och vi är på Restaurang Landbron för att äta middag. 
saturday, karlskrona
Vi började med förrätt, Mama testade kastanjer. 
saturday, karlskrona
Vi var några stycken som valde det här. 
saturday, karlskrona
Nämligen trattkantarellsoppa! Nomnomnom.
saturday, karlskrona
Papa tog gravad älg (och höll upp tallriken så här fint i princip självmant när jag ville fota <3). 
saturday, karlskrona
Till huvudrätt åts det, som här på bilden, kåldolmar med potatismos, men även bouef bourginon
saturday, karlskrona
och jag åt fisk med purjolöksskum och sparrispotatis. Allt som allt en bra dag, men oj vad vi var trötta sen! Fysisk aktivitet och god mat är ju en oslagbar kombo för en god natts sömn. På söndagen gjorde vi nåt helt annat, det tar vi nästa gång!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till en helg i staun: lördag

  1. Tokyoyo skriver:

    De där kastanjerna spg ju spännande ut, hur var de? Och sista bilden, på fisken i skum- alltså ser läskigt ut! (men antar gott). ^__^)

  2. Ping: juldagen: promenad och party |

Kommentera

