alla mina frukostar —> #tiggerificsbreakfast

Jag har alltid älskat frukost. 

Sen ser den visserligen likadan ut på vardagarna, men samtidigt är det det jag behöver då. Oftast är jag trött och vill sova så länge som möjligt. På helgen är det däremot något annat. Då brukar jag anstränga mig på ett annat sätt och det är sällan jag äter exakt likadant de morgnarna när jag är ledig. Så har det nästan alltid varit, men efter ett färdigskrivet exjobb och den plötsliga chocken över att börja heltidsarbeta försvann en del av min vilja att vara omsorgsfull med mina helgfrukostar. 

Efter en tid av bristande inspiration bestämde jag mig för att under 2013 fota alla mina frukostar på helgen (lördagen eller söndagen) under hela året och lägga upp på min instagram. Jag hade insett att jag lessnat på att äta frukost och behövde tvinga mig själv att bli inspirerad och påhittig igen. Och få mig själv att längta efter och fundera över vad jag skulle äta till frukost när helgen kom.
breakfast
Det här var den första frukosten jag knåpade ihop 2013. Mackor med ost, hallonmarmelad och granatäpple plus fil med flingor och müsli samt pepparmintste.

breakfast, karlskrona
Och det här var den sista frukosten jag åt samma år. Fil med mango, hallon och flingor, te och mackor med julskinka och Apotekets senap samt äggröra, ost och basilika.

När året var slut bestämde jag mig för att fortsätta, men utan det uttalade målet att fota och lägga upp en bild varje lördag eller söndag. Vid det här laget hade dock min inspiration kommit tillbaka och 2014 fortsatte jag att utan större problem fylla på min instagram med frukostar som slunkit ned i min mage. Och på den vägen har det fortsatt. Någon gång under slutet av 2014 bestämde jag mig för att skapa en egen hashtagg för mina frukostar. När min instagram närmade sig 500+ foton kändes det som det enklaste sättet att hålla reda på frukostinspirationen. Därför taggar jag numera alla mina frukostbilder med #tiggerificsbreakfast.

När vi ändå är inne på frukostämnet tänkte jag alltså att vi skulle spana in vad jag har ätit till frukost förra månaden.
breakfast, helsingborgbreakfast, helsingborg
Den började bra med hotellfrulle tillsammans med mina föräldrar. Det bästa med hotellfrukostar är äggröra och bacon <3 Helgen efter blev det dock, som vanligast, frukost hemma i köket med chiapudding, blåbär, hallon, tomater, grovt bröd med basilika och brie samt te.
breakfast, helsingborgbreakfast, helsingborg
När jag äter hemma brukar frukostarna oftast innebära att jag läser en bok och slölyssnar på radio samtidigt. Och i magen stoppade jag de här gångerna fil med diverse flingor och färsk ananas plus tunnbröd, avocado med balsamico och tomater ena gången och macka med salami, skorpa med ost och ett clara frijs-päron andra gången. Den sistnämnda frukosten kunde jag dessutom äta på balkongen och det kändes så himla fint eftersom det var nästan oktober då!

Andra inlägg med frukosttema:
Det bästa jag vet just nu
Breakfasts <3

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

En kommentar till alla mina frukostar —> #tiggerificsbreakfast

  1. Ping: frukostlistan |

Kommentera

