bildlistan

Jag har inte så mycket att blogga om den här veckan, mest på grund av att jag hade en väldigt lugn helg, så därför kör vi en lista idag.

a picture from a friday night:
grandma's 100th birthday
En fredag för snart 3,5 år sedan när vi firade min mormors 100-års dag.

a picture from a sunday morning:
saturday, karlskrona
En tidig morgon efter en sen natt i somras.

a picture describing why fall is wonderful:
helsingborg
Färgglada löv! Frost! Klar luft!

a picture of you that you like:
me by ingrid, karlskrona
För fem år sen knäppte Ingrid den här hemma i Mamas och Papas kök.

a picture of something you do every day:
breakfast, långö
Äter någon form av frulle <333

a picture of something you find luxurious:
saturday, istanbul
Att resa och se andra delar av världen känns lyxigt.

a picture of something that makes you happy:
hossegor day 10
Havet <3

a picture describing reality:
trees, wrams gunnarstorp
Tidiga morgnar genom diverse kollektivtrafiksfönster.

a picture of a really good breakfast:
breakfast, helsingborg
Alla mina favoriter på samma gång.

a picture of something you love doing:
gå vilse: en fälthandbok av rebecca solnit
Att läsa. Du hittar alla mina läs-relaterade inlägg i kategorin böcker.

a picture of something really cute:
new year's day, thursday, cape verde
Den här nyfödda high-fivande sköldpaddan jag träffade på Kap Verde i vintras.

a picture of your friends:
caroline and me, helsingborg
Eftersom vi jobbar på samma ställe är Caroline den jag träffar allra mest, men jag har så klart massa fler fina personer i min närhet.

a picture of your family:
me and my siblings <3, karlskrona
Dessa + min storebror samt mina päron.

a picture of something you got as a gift:
sunday, stilla nätters kapell, eriksberg, karlshamn
Biljetten till konserten med förra årets upplaga av Stilla Nätters Kapell. Och det bästa är att vi har biljetter även till årets konsert!

a picture of something that feels like spring:
good friday, karlskrona
Vitsippor!

a picture that wasn’t meant to turn out good but did anyways:
me, helsingborg
Den här knäppa från en sömnig helgmorgon när jag skulle fota min frukost… Jag skrattar alltid gott åt den <3

a picture from a fun party:
julsittning
Den sista sittningen som jag var med på i december 2012 med plugget. Utklädningstemat var jul och som pricken över i:et hade det börjat snöa när vi gick hem mitt i natten. Så himla fint!

a picture that really describes your life:
spring field trip, helsingborg-helsingör
Mitt liv består till stor del av jakten på att försöka skapa balans i min tillvaro. Det går med varierad framgång men något som alltid hjälper när det gått lite snett är att gå ut och andas i skogen eller vid havet.

a picture from your work:
spring field trip, helsingborg-helsingör
Jag jobbar med stadsplanering, så en del av mitt jobb är att liksom ”ta in staden”. Låter jätteknäppt, men är ganska sant på ett sätt. Sedan finns det många andra bitar som jag också gör men de är mer byråkratiska och svårare att fånga på bild.

a picture from a good hair day:
hello redhead! karlskrona
Jag minns att jag var så sjukt nöjd med håret här. Både färgen och frisyren, hösten 2011.

a picture of your feet:
monday, cape verde
Mina fötter gillar att gå barfota.

a picture of you in your best outfit:
my parents' 30th wedding anniversary, kronovall, photo by ingrid bergman
Utan tvekan varje gång jag använder den här klänningen. Fotocredd till Ingrid.

a picture of your home:
wise words, helsingborg
Mitt hem är ett pågående projekt eftersom jag inte bott här så länge.

a picture of the city you live in:
sunset, helsingborg
Helsingborg.

a picture that makes up a good end to this list:
sunday, helsingborg
Den här med det stormiga havet som nästan ser ut som en målning.

Listan är lite modifierad men jag lånade grunden av Vicky. Hennes version av listan kan du spana in här.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till bildlistan

  1. alltså pagen? perfektion! känns så himla amelie from montmartre:ig! <— obs komplimang

Kommentera

