i tystnaden vilar energin

Hej.
Ibland behöver det bara få vara tyst. Mitt huvud, min hjärna, har de senaste veckorna varit så himla överfullt att orken till den här fina platsen har fått stå tillbaka. Och det är helt i sin ordning eftersom jag har bestämt att det får vara precis så. Men samtidigt saknar jag det som allra mest, att skriva här alltså, när det är som mest rörigt i hjärnbarken. För på nåt vis är det ändå som att jag innerst inne vet att det är då jag behöver det som mest.

I skrivandet finns en tystnad och en längtan, om att skapa andra världar men också, om att skapa ordning och reda i det kaos som finns runt omkring mig. Så jag behövde kanske helt enkelt bara andas lite. Få en smula styr på det inre för att kunna hantera det yttre. Var dag har sin tid. Och jag har mest andats på sistone. Just idag går det lite trögare eftersom jag blivit förkyld och täppt i näsan, men i det stora hela fylls lungorna bättre med luft nu. Så, stay tuned för fler inlägg, från Stockholm, från förra helgen som präglades av terrorattentaten i Paris och så något om vad jag läste i oktober.

Trevlig helg <3

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

