den första snön

Idag är det den sista november, och mörkare än nånsin, så jag tänkte att vi skulle titta på några foton från för en dryg vecka sen. Då var det fortfarande november, men en november som för ungefär två skälvande dagar bjöd på snö!
me and flingan in the first snow, helsingborg
Jag och Flingan upplevde den första snön förrförra lördagen. När vi klev ut från bion efter att ha sett Hunger Games Mockingjay flög snöflingorna i luften. 
the first snow, helsingborg
Jag vågade knappt hoppas på att det skulle fortsätta, än mindre att det skulle lägga sig. Men några timmar senare såg min balkong ut så här. Snö är det bästa jag vet, så lyckan var total! 
the first snow, helsingborg
På söndagsmorgonen vaknade jag till ett landskap täckt av vitt fluff. Det var blötsnö, men det spelade mig ingen roll. 
the first snow, åstorp
Under natten frös det dock på så på måndagsmorgonen hade jag världens kyligaste och vackraste promenad till jobbet. Och årets hittills halaste. 
the first snow, åstorp
Det jag gillar med snö är att världen får en helt ny känsla. Allt är liksom finare med snö på. 
the first snow, åstorp
Den hetsen och otåligheten jag ibland känner när jag står och väntar på tåget hem är som bortblåst när utsikten består av vit gnistrande sockervadd. 
the first snow, åstorp
På tisdagen regnade allt bort men det är den här minnesbilden jag sparar i hjärtat. Frostiga grässtrån en tidig novembermåndag <3

Det här inlägget postades i favoriter, höst, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

