glögg + middag

Jag är så imponerad av alla som lyckas hålla igång sin blogg även när livet bjuder på plötsliga stressmoment med noll tid för en själv. Jag är inte en av dem (och det är okej) så det här inlägget hade jag egentligen tänkt publicera för typ en vecka sen. Men nu kommer det idag istället!

saturday, mulled wine and dinner, glumslöv
saturday, mulled wine and dinner, glumslöv
saturday, mulled wine and dinner, glumslöv
saturday, mulled wine and dinner, glumslöv
saturday, mulled wine and dinner, glumslöv
Första helgen i december var jag bjuden på glögg plus middag hos min moster. Flingan och jag tog sällskap dit på bussen. 

Min mosters vardagsrum var inbäddat i det sista dagsljuset när vi kom fram och kramade om henne plus Brollan som oxå kommit dit. Vi preppade glöggen och väntade på vår kusin med sambo som gjorde sällskapet komplett. 

Lagom till skymningen slog vi oss ned i soffan med glögg, pepparkakor och snack om vad som hänt sen sist. Vi avhandlade axlar, julfirande och fördelar och nackdelar med att vara eller inte vara anställd. Till middagen, som bestod av risotto med tillbehör men som jag glömde fota, hade vi förflyttat oss till matbordet och vid det här laget hade diskussionen flutit vidare in på skateboarding, kickbikes och de skateparker som ploppat upp likt svampar häromkring. 

Vi fick efterrätt, som jag oxå glömde fota för att vi hade så trevligt och för att min moster visade foton på våra äldre släktingar. Allra sist blev det kaffe och kaka. Det var en marängig historia med grädde, lemoncurd och passionsfrukt. Efter det rullade vi hemåt, hemskt mätta och belåtna!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till glögg + middag

  1. Ping: julgodis |

Kommentera

