och lugnet börjar sänka sig

christmas weekend, karlskrona
Hej.
Julen är snart här. Nyss fick jag för mig att det är julafton i övermorgon, men det är ju redan i morgon. Tiden går så fort så här års!

Jag har landat hos Mama och Papa och allt är som det brukar. Det känns både skönt och ovant och lite jaaa, intressant. Andetagen börjar djupna och lugnet börjar sänka sig. Det är skönt att vara på plats och skönt att firandet börjar komma i gång så smått. Igår kom vi i stämning genom att gå på julkonsert i min favoritkyrka och i morse åt jag och mina syskon helt själva på ett hotell i staun. Ikväll ska vi provsmaka julskinkan och i morgon är det dopparedagen.

Det är en skön känsla att inte behöva stressa någonstans något mer just nu. Bara äta, umgås och hänga. Nu kör vi!

Det här inlägget postades i julen, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

