juldagen: promenad och party

I förrgår, alltså på juldagen
friday, christmas day, karlskrona
sken solen.
friday, christmas day, karlskrona
I väntan på att alla skulle bli klara för att följa med på promenad njöt vi av dess ljusa strålar.
friday, christmas day, karlskrona
Sen gick vi rundan om udden.
friday, christmas day, karlskrona
Allra längst norrut kände Cookie och Flingan på vattnet.
friday, christmas day, karlskrona
Och vid trampolinen höll våra mössor på att blåsa bort.
friday, christmas day, karlskrona
Vädret var verkligen strålande.
friday, christmas day, karlskrona
Det här är nog den promenad jag utan tvekan promenerat flest gånger i mitt liv.
friday, christmas day, karlskrona
Det kändes dock märkligt att i december hitta knoppade kaprifol på vägen hem.
friday, christmas day, karlskrona
Familjen <3

Spola sedan fram några timmar, ganska många timmar som jag spenderade liggandes på sängen med en bok, och insert peppig förfest hemma hos min syster. Inte ett enda kort har jag från detta, men det kändes fint att få komma dit och hänga och få se hur fint hon har ordnat det sen hon flyttade in där i oktober. Vi var en salig blandning människor där och alla var hemma över jul så det var roligt att snacka med människor jag inte sett på länge.
friday, christmas day party, karlskrona
Utgången började sedan ganska tidigt för jag, Flingan, Cookie, Emma och Julia hade köpt biljetter för att se Vapenbröder som firade fem år med en spelning på klubb Blå jeans på Konsthallen.
friday, christmas day party, karlskrona
Jag har sett dem flera gånger nu men den här gången saknade jag en del av deras vanligtvis så peppiga och ösiga närvaro på scen. Kanske var de, precis som jag, något tagna av all julmat som ätits de senaste dagarna? Oavsett är jag glad att jag sett dem. De spelade inte min absoluta favorit ”Östraprinsgatan 22”, men dock en annan ”Läppstift” som också är väldigt fin. När spelningen var slut dansade vi en stund på det efterföljande dansgolvet med poptema innan vi knallade vidare.
friday, christmas day party, karlskrona
Flingan hade fått veta att de andra, som inte var med på konserten, hade gått till Fox men när vi knallade förbi Statt såg vi några välbekanta siluetter genom det immiga fönstret. Efter en oväntat kort kö (särskilt i jämförelse med den avslutande kön till jackorna när Statt nästan hade stängt) befann vi oss också där på dansgolvet och röjde loss som aldrig förr. Senaste gången vårt lilla gäng gick ut ihop var i somras. Den gången innefattade bland annat halvnakna gitarrister, falafel och efterfest.
friday, christmas day party, karlskrona
Den här gången var minst lika rolig eftersom alla var riktigt peppade. Vi dansade till alla typer av musik, överallt, inklusive i en fönsterkarm (tills det kom en vakt och viftade på oss att vi var tvungna att gå ner) och det här var den sista bilden jag hittade i min kamera när jag kom hem samma natt.

Här hittar du inlägget från förra årets juldag:
juldagen och annandagen

Det här inlägget postades i julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till juldagen: promenad och party

  1. Ping: knappt 24 timmar i malmö |

Kommentera

