min födelsedag

Här blev det lite plötslig tystnad, fastän jag har haft saker jag velat berätta har jag inte haft tid att göra det. Men, nu, äntligen! Jag har saknat bloggen under den här oväntat stissiga och grubbliga veckan som gått. Men, vi kör i gång med en gång, tänkte jag. För det jag allra helst velat berätta om under denna veckan är om min födelsedag förra helgen. Häng på!
my birthday, saturday, helsingborg
Förra lördagen, i mitten av januari, vaknade jag upp till en ljusrosa himmel.
my birthday, saturday, helsingborg
Världen var snötäckt, termometern visade flera minusgrader och det var min födelsedag!

Min familj var här på besök och under dagen gjorde vi alla lite olika saker. Jag tränade, några gick på stan, någon fikade, vi flyttade ett bord och träffades för lunch.
my birthday, saturday, helsingborg
Men, jag hade så klart bjudit hit dem eftersom jag allra helst ville fira min födelsedag genom att gå och äta middag tillsammans med dem på lokal. Så när det mörknat möttes vi först hemma hos mig och efter att jag öppnat paket och vi druckit bubbel och ätit snax promenerade vi till restaurangen för kvällen.
my birthday, saturday, helsingborg
my birthday, saturday, helsingborg
my birthday, saturday, helsingborg
Alla var på glatt humör :)
my birthday, saturday, helsingborg
Vi började med bröd
my birthday, saturday, helsingborg
my birthday, saturday, helsingborg
och de andra delade på edamame och oliver till förrätt.
my birthday, saturday, helsingborg
Jag valde ostron för en fyller ju bara år en gång om året och 30 år bara en gång någonsin!
my birthday, saturday, helsingborg
Mitt humör var på topp för jag hade fått båda sakerna jag önskat mig mest: snö och att få hänga med min familj.
my birthday, saturday, helsingborg
När förrätterna var slut kom strax huvudrätterna in. Här tempura på grissida med gruyere, betor, picklad grön tomat och plommonsky.
my birthday, saturday, helsingborg
Grönsakskärlek.
my birthday, saturday, helsingborg
Och hälleflundra med rostad persiljerot, persiljerotskräm, gräddsås smaksatt med ättika och syrad gurka. Allting var megagott!
my birthday, saturday, helsingborg
Till efterrätt åt några creme brulee.
my birthday, saturday, helsingborg
Och några, jag till exempel, åt brynt smörkola med vaniljglass, choklad och varma bär. Det var så oerhört gott! Och dessutom kom den in med en isfackla i eftersom Mama smugit ut i köket och försett servisen med detta min födelsedag till ära <3 Jag blev så överraskad och rörd.
my birthday, saturday, helsingborg
Vi avslutade med kaffe eller te och avec. Jag minns nu i efterhand inte alls vad vi pratade om, men vi hade väldigt trevligt och roligt hela kvällen. Extra roligt blev det på slutet när jag bad om notan. På den stod det nämligen lite väl hög slutsumma eftersom det blivit några nollor för mycket för avecen. Men, ingen fara skedd, och jag vet att vi fick oss ett gott skratt och jag hoppas att servisen också fick det!

Kort efter det knatade vi hemåt var och en till sitt. Och jag kände mig så himla nöjd med min födelsedag <3 Tack alla!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till min födelsedag

  1. Vicky skriver:

    grattis i efterskott! häng med dem man helst vill är ju den bästa presenten. och vilken middag sen!

Kommentera

