för en vecka sen: frost, sol och blå himmel

frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
frosty, thursday, helsingborg
Det är beckmörkret ute. Det känns som att jag är i valens mage från den där bilderboken jag läste som barn. Det enda ljuset kommer från neonskyltarna och gatlyktorna som finns vid platserna jag passerar. I måndags var en sorgens dag för då kom tövädret på allvar. Idag finns inte enda enda lite snöflinga kvar sol kan lysa upp min färd till jobbet. 

Men, för en vecka sen var allt fortfarande i sin ordning. Ja, till och med lite bättre för hela världen var insvept i frost och vackrare än nånsin. Himlen var blå och solen sken. Tur att jag gick ut och knäppte några foton på underverket. Det känns fint att kunna trösta mig med dem idag. En vecka senare. 

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

