sjunkande energinivåer

sunset, helsingborg
Jag vet inte vad det beror på. Om det är årstiden, det fortfarande ganska gråmulna vädret eller verkligheten som kommit ikapp, men jag har känt mig så oerhört slut de senaste dagarna. Det har knappt funnits energi ens till det jag tycker om att göra. Istället är det som att min kropp tagits över av en förlamande trötthet. 

Mitt hjärta går i tusen bitar när jag skriver det här för jag tycker inte om att känna så här. Jag tycker inte om att skriva om det heller men jag tänkte att det kanske finns någon mer där ute som känner igen sig? Och kanske bidrar den här texten till att hen i så fall känner sig mindre ensam. Jag känner mig i alla fall alltid mindre ensam när jag vet om fler som känner eller har känt likadant som jag gör. 

Jag vet inte om det finns någon lösning på min känsla av trötthet. Jag försöker sova och äta ordentligt för det ger mig en viss tröst att i alla fall ha ordning på basbehoven. Förutom det tröstar jag mig också med tanken att det snart är vår. Eller i alla fall en ny månad. Och att i morgon alltid är en annan dag.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till sjunkande energinivåer

  1. Ida skriver:

    Känner igen det där. Kommer också in i sådana faser ibland, men har ännu inte kunnat lista ut vad det beror på. Jobbpress? Stress i största allmänhet? Jag vet inte. Hoppas du får en riktig energikick snart!

    • Malin skriver:

      tack för dina fina ord Ida! :) ja, det hoppas jag också på. anledningen till mattheten är kanske en kombination av de sakerna du nämner. att kroppen på nåt vis säger ifrån när hjärnan är överhettad? tja, jag vet inte riktigt, men förhoppningsvis är det snart bättre.

  2. Tokyoyo skriver:

    Fina Malin, känner igen det där (i alla fall till viss del). Den där förlamande tröttheten och seghet/stressen som liksom bara tar över. Hoppas att lite finare väder och mer sömn ska hjälpa, och hoppas du får tillbaka lusten till alla favoritsaker. Det blir bättre, och blir det inte det så får du kanske se vad för hjälp som går att få. Kanske nån att prata med eller en paus på nåt sätt? Kram

    Btw, så fint att se mina två nyaste kompisar i samma kommentarstråd. Hej Ida!

    • Malin skriver:

      Johanna, tack för de fina orden! De värmer. Jag hoppas och tror att det kommer kännas bättre snart. Faktum är att det redan idag har känts bättre för jag har haft mer energi! Och annars är det en bra påminnelse att det finns möjlighet att prata med någon om det skulle behövas. Tack :) Ja, så himla kul med Ida! Jag började följa hennes blogg utan att veta att ni kände varandra, så det var en glad överraskning när jag fattade det! Kram

  3. http://holen666.blogg.se skriver:

    Jag är också så där. Har inte energi till något alls just nu. Tror det är vädret som gör det för min del iallafall. Hoppas du får tillbaka din energi snart!

    • Malin skriver:

      tack så mycket för dina ord! ja, jag hoppas att det snart är bättre, det känns faktiskt bättre redan idag så förhoppningsvis var det bara en tillfällig dipp :) hoppas du också får mer energi snart!

Kommentera

