söndagstankar

sunday, helsingborg
En annan söndag

Påsken går alltid så himla fort. I min tankevärld är den lika lång som julen och sen blir jag förvånad när den inte alls är det. Hjärnan spelar mig spratt ibland. Men oavsett längd har det varit skönt att hänga med familjen några dagar. Jag har mest ätit och tagit det lugnt, fyllt på energidepåerna och fotat (inlägg kommer). Det har känts lagom och fint och bra.

Men ikväll gör det ont i hjärtat eftersom jag fått veta att en kompis kompis är en av dem som dog i Bryssels tunnelbana i veckan. Livet känns med ens så jävla orättvist och så oerhört futtigt. Varför just hen? Och varför ska människor ens ha ihjäl varandra? Det är för mig helt ofattbart.

Med den tanken i hjärnbarken känns min påskhelg med familjen ännu mer värdefull. För en annan människa och hens familj kommer aldrig att få uppleva en påskhelg tillsammans igen. Fy fan. Livet är så orättvist.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

