lördag på formskapets vårbazaar

Här lovar jag att det är dax för fler blogginlägg och sen går det en vecka till utan ett enda! Nåja, det är ju det som är livet, tänker jag, att det inte alltid blir som jag tänkt mig. Hursom, idag ska vi titta på en lördag från början av april. Häng på!saturday, designbazaar, helsingborg
För snart två och en halv vecka sedan var det lördagmorgon och så här strålande fint väder. 
saturday, designbazaar, helsingborg
Jag hade stämt möte med Sofia och tillsammans gick vi hit, till Radisson Blu där Formskapets vårbazaar gick av stapeln. 
saturday, designbazaar, helsingborg
I ett rum på andra våningen fanns det en hel massa olika mindre hantverkare och designers som sålde allt möjligt. 
saturday, designbazaar, helsingborg
Krukväxter till exempel. 
saturday, designbazaar, helsingborg
Och amplar att hänga dem i. 
saturday, designbazaar, helsingborg
Sen fanns det oxå kläder, smycken, väskor, en bilderbok, prints, foton och andra inredningsdetaljer till salu. Det fanns mycket fint, men det enda jag kom därifrån med var en pelargon vars blad doftar som Coca Cola när en klappar på dem. Inte så dumt å andra sidan! Den ska bo på min balkong sen. 
saturday, designbazaar, helsingborg
När vi kände oss nöjda tog vi en promenad genom stan, tittade på de första körsbärsblommorna och gården till den lägenhet som Sofia precis hade köpt innan vi landade på Fahlmans för lunch. Där pratade vi bor några timmar till innan det var dax för andra påhitt på varsitt håll. Typiskt bra lördag!

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

