en helg med mama

Solen skiner och på min balkong säger termometern att det är 20 grader! Maj fortsätter att visa sig från sin bästa sida och det känns ju extra fint att det var röd dag igår och att jag har tagit ledigt idag. Win! Igår hängde jag på olika balkonger hela dagen och det ska ni snart få se mer av, men först ska vi titta på en helg från april. Häng på!
saturday, Mama visiting, helsingborg
Förra året gav jag min Mama en spabehandling i födelsedagspresent och för ett par veckor sedan hade vi äntligen lyckats hitta en helg när både vi och spat kunde! Så på fredagen kom hon ner med tåget och vi hade fredagsmys hemma hos Ingrid med sushi.
saturday, Mama visiting, helsingborg
På lördagen var det då själva spadagen och vi startade med hotellfrukost. Delar av min lägenhet renoverades hela april så jag hade lyxen att få hemestra i min egen stad! (Tyvärr är renoveringen ännu inte riktigt klar, trots att den skulle varit det för en vecka sedan, men det är en annan story som är alldeles för frustrerande för att berätta här.)
saturday, Mama visiting, helsingborg
Vi hade bokat utebad i jacuzzi och bastu och en efterföljande scrub- och massagebehandling. Från det finns inga foton så klart, men som ni ser sken solen och att bada utomhus i det vädret var bara perfekt! Vinden var fortfarande isig, men det märks ju inte i lä.
saturday, Mama visiting, helsingborg
Efter bad och behandling åt vi god sparrisrisotto till lunch och kändes oss så avslappnade att både vi och servitrisen fnissade flera gånger åt att vi var så mosiga i huvudet! En annan rolig sak med dagen var att det bitvis, på ett positivt sätt, kändes som att vi var med i Fawlty Towers. För vi blev runtskickade på alla möjliga små vägar i kvarteret där spat låg och personalen som tog väl hand om oss underlättade genom att lämna balkongdörrar öppna och visa genvägar som gick via snirkliga spiraltrappor från det ena stället till det andra. På det stora hela var det en väldigt mysig och rolig upplevelse!

Resten av helgen gick till en promenad hem till mig för att titta på renoveringens framskridning, en liten vila på hotellet, middag tillsammans med Flingan på Pinchos och sen ännu en hotellfrulle (med pannkakor!) innan jag följde jag Mama till tåget och så var helgen snipp snapp slut!

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en helg med mama

  1. Johanna skriver:

    Åh verkar ha varit en underbar helg! Så himla lyxigt att också få bo på hotell då. Sushi, sparrisrisotto och SPA låter ju som bästa nånsin. Mysigt!

Kommentera

