carolines och jespers babyshower

Ikväll backar vi bloggbandet! För ungefär en månad sedan var det söndag och jag var hemma hos Caroline och Jesper för babyshower. Eftersom det var en överraskning hade jag varit livrädd för att försäga mig hela veckan på jobbet.sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Vi var ett helt gäng med människor som samlats för att vara med.
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Innan Caroline och Jesper kom preppades det med frallor,
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
frukt och kakor i köket.
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Plötsligt fick vi besked om att de var på väg så vi gömde oss så nära väggen vi kunde och höll andan. Men mitt i allt ringer Caroline till sin ena syster! Och det blir några sekunders panik över vad hon ska göra, svara eller inte, innan telefonen slutar ringa. Senare visade det sig att Caroline sett deras bil på parkeringen och trott att de var på promenad i närheten. Och i närheten var de ju men inte på promenad!
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Till slut är alltså Caroline och Jesper där. Caroline blev jätteöverraskad och riktigt glad och det gjorde mig alldeles varm inombords. Jesper hade varit med på noterna så han blev inte alls förvånad, men väldigt glad!
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Det blev så klart kramkalas.
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Och jag fick chansen att sitta ned och snacka med de här tre. Mina tre vänner som jag lärt känna tack vare mitt jobb och som jag saknar nu när två är föräldralediga och en har bytt arbetsplats <3
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Efter fikat var det dax för presentöppning. Och jag gissar att C och J har fått användning för den här tårtan nu, eftersom de blev föräldrar för ungefär en vecka sedan.
sunday, caroline's baby shower, helsingborg
Och snart kommer säkert resten av presenterna också till användning!

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

