förrförra lördagen med årets första uteserveringshäng

Idag backar vi bandet nästan exakt två veckor, tänkte jag. Till den maxade Kristihimmelfärdshelgen med extrem sommarfeeling som på lördagen fortsatte med
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
eminent sällskap i form av de här två, Dennis och Cookie. Här fångade mitt i maten, på årets första uteserveringshäng! Där satt vi i skuggan utan att frysa (obs! jag upprepar: utan att frysa!!! magi!) och åt
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
wokade grönsaker med nudlar
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
och dumplings. Nomnomnom! Efter någon timme damp även Flingan ned vid vårt bord för lite käk och snack.
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
När vi kände oss nöjda var alla eniga om att kaffedrickarna behövde kaffe
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
och för att verkligen njuta av vädret begav vi oss mot Norra hamnen. Jag fångade en guldbubbla med kameran på vägen dit.
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
Väl framme var målet ännu ett mål, den här gången i form av årets första utomhusglass! (Många årets första den här helgen, som ni märker! Hehe, en får ju passa på!) Jag valde min favvosar; chocolate fudge brownie och cookie dough samt premiärade bara ben hela dagen. Så najs!
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
Dagens lilla gäng <3
saturday, lunch + ice cream out, helsingborg
När glassen var slut och vi var lite trötta och urblåsta sa jag tack och hej och knallade upp för branten hem till mig. Sen låg jag raklång i soffan resten av kvällen och såg på film. Oerhört bra lördag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar, våren. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till förrförra lördagen med årets första uteserveringshäng

  1. Johanna skriver:

    Mmmm.. dumplingsen ser awesome ut! Och Ben & Jerry-glass?! Smarr. Tål dock ingen av dina favoriter…

  2. Ping: förrförra söndagen: fredriksdal |

Kommentera

