tisdagstankar

mother's day
Förra gången det var dax att ta steget mot nya äventyr var för fyra år sedan.

Maj månad måste vara årets mest stressiga. Den innebär för det mesta både fint väder och skitmycket att göra. Efter en kolsvart vinter känns det som en ganska taskig kombo när allt en vill är att njuta av ljuset och vara utomhus.

Och i år känns det som att månaden springer på extra fort. Jag hinner knappt andas och då har jag ändå ovanligt lite att göra eftersom jag bara håller på att avsluta mina projekt på jobbet. Men även om det faktiska jobbet inte är så tungt är det mentala en annan historia. För tankarna i min hjärna löper amok av alla känslor den ska försöka hantera. Om en månad har jag jobbat min sista dag på mitt nuvarande jobb. Det känns helt overkligt.

Jag kommer få vara ledig mer än fyra veckor i sträck i sommar. Det kommer bli som yngre dagars sommarlov. Och det ska bli så oerhört skönt! Jag och min kropp behöver en paus, ett break, ett andningshål, annars kommer jag att inte palla. Och i slutet av sommaren väntar ett nytt äventyr, ett nytt jobb och nya rutiner. När jag skriver detta känner jag hur det bubblar i min mage av förtjusning och förväntan och lite av nervositet.
Det blir bättre nu.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till tisdagstankar

  1. Johanna skriver:

    Så spännande! Så glad för ditt nya jobb, synd att jag inte kan vara där och luncha med dig på dagarna bara.. ^__^) Kram

  2. christin skriver:

    Eller hur, har också tänkte på det där med att Maj är så jäkla stressig. Tänker alltid det är en tid att hänga på uteserveringar och njuta av den ljuva livet. Men i verkligheten är alla sjukt upptagna och stressade inför olika deadlines inför sommaren. Typiskt alltså.

    • Malin skriver:

      Jamen precis! Jag håller verkligen med :) Och sen samtidigt är det ändå skönt att en bevisligen glömmer bort den där stressen i och med att jag alltid tror att jag ska hinna så mycket!

Kommentera

