sommarlistan

saturday, umeå
Vet ni? Idag är första dagen på mitt sommarlov. Därför kommer här en peppig sommarlista som jag lånat av Elsa. Hej sommaren och sommarlovet! Nu kör vi :)

korvgrytan music festival, helsingborg
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
saturday, sweden's national day, kärntruppen, helsingborg
Vad ska du göra i sommar?
Jag ska framförallt vara ledig. Vanligtvis jobbar jag ju men i år är jag lyxigt nog mellan jobb och kommer därför att vara ledig i cirka två himla månader! Det känns så oerhört peppigt att jag nästan inte kan greppa det. Så, på min lediga tid ska jag resa, vara hemma, ha födelsedagsfest ihop med mina systrar, fira andras födelsedagar, hänga med min familj och mina vänner och sen hoppas jag det händer nåt oväntat.

Ska du åka någonstans?
Ja, till Kreta med en kompis, till Karlskrona några gånger och sen får vi se. Jag vill göra små utflykter här i Skåne också, för här finns så mycket jag inte hunnit se ännu.

Hur länge ska du vara ledig?
Ja, typ två månader. Iiihhh!!!

midsummer's day, karlskrona
sunday, karlskrona
karlskrona <3
Vad vill du verkligen hinna med?
Att ta det lugnt. Andas och ladda ny energi. Och att umgås med människor jag tycker om. Läsa mycket böcker och förhoppningsvis skriva mycket också. Och bada!

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Det ovan + sova. Jag tenderar att sova jättemycket när jag väl är långledig. Fråga min Mama, om ni inte tror mig, haha! Och råka planera in för mycket grejer så att jag inte ”hinner” vila och ta det lugnt. En annan av mina tendenser… som jag tänker att jag ska försöka jobba lite på att inte göra nu i sommar.

Vad ser du mest fram emot?
Att ha obegränsat med tid att kunna göra vad jag vill.

Vad kan gå fel?
Massor med saker så klart, flyg kan bli försenade, planerade grejer kan bli på ett annat sätt än jag har tänkt mig, och så vidare. Men, det enda jag egentligen inte vill ska gå fel är att det ska kännas ensamt att vara ledig så länge.

saturday, karlskrona
sunday, london
tuesday, london
Vem kommer du vara mest med?
Mig själv <3

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Resor och mat.

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Böcker att läsa, en ny klänning kanske och jordgubbar så länge de är i säsong.

Kommer du använda det?
Ja. Definitivt!

sunday, bjuröklubb
anna & michi, sunday
breakfast, helsingborg
Kommer du bli brun?
Njae, jag blir väl aldrig riktigt det egentligen. Mer ljusröd? Men jag hoppas på fräknar så klart!

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Glöm inte stanna upp och stå still och andas. Våga vara i nuet även när det skaver. Ta hand om dig själv för det är du värd.

Vad kommer du äta?
Jordgubbar! Och frukt som är godast på sommaren. Fisk och skaldjur. Glass! Och grillat. Majskolvar och kronärtskockor.

saturday, louisiana with the family, humlebäck
friday, karlskrona
friday, kärntruppen, stockholm
Vad kommer du dricka?
Vatten, flädersaft, öl och bubbel. Och kanske en eller annan drink.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Att min långa ledighet förhoppningsvis gör att jag verkligen hinner slappna av och andas.

Vad kommer du ha på dig?
Vad som helst så länge det går att ha bara ben. Jag vill allra helst ha bara ben! Så, typ varmt så att jag kan vara barbent tillsammans med klänningar och kjolar, och shorts om jag ska ut och promenera ordentligt.

Hur kommer du att göra dig illa?
Myggbett, kanske en och annan fästing och nåt blåmärke. Men förhoppningsvis inget annat.

hossegor day 10
sunday, concert with timbuktu & damn!, helsingborg
monday, cookie's birthday, karlskrona
Vad oroar du dig för?
Att jag inte ska känna mig redo att börja jobba igen när det är dax. Att min kropp ska braka ihop och att jag ska bli sjuk nu när jag väl är ledig och kan ta det lugnt.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Att jag är ledig så himla länge.

Hur kommer du minnas din sommar sen i september?
Som en varm och mjuk filt att svepa om sig när hösten blåser in.
saturday, karlskrona

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sommarlistan

  1. Vad härligt det låter! Kanske ska vi rentav packa in oss i en gemensam bil och ta en liten sommarutflykt i Skåne? Gillar du loppisar så vet jag en del. Annars går det finfint att bara åka runt, kolla in saker som en annars inte har tid med och att fika på något mysigt kafé!

    • Malin skriver:

      Ida, jag tycker det låter jättemysigt! Jag vet inte riktigt när jag kan men jag gör det gärna någon gång i sommar :)

Kommentera

