midsommarhelgen: torsdag

Förra veckan var det midsommar och har du någon koppling till Karlskrona vet du att midsommarhelgen börjar redan på torsdagen för då är det Lövmarknad. Det var också min första semesterdag, eller ja, snudd på första sommarlovsdagen eftersom jag ska vara ledig så länge!

Jag anlände till staden i sydost vid lunchtid och åt en snabb lunch innan jag begav mig till stan med marknaden och tusen människor. Karin och Mama mötte upp mig och vi gick och åt glass, Brollan joinade och vi njöt som sjutton av att sommarvärmen kommit tillbaka (det är annat än vädret idag, när jag skriver det här ösregnar det).

På kvällen grillade vi korv i trädgården (för en måste ju ta vara på värmen nu när den är här <3) och sen skålade vi i bubbel, på mitt initiativ, för gamla jobb, nya jobb, sommaren och nya äventyr. De första av många jordgubbar slank också ner. Karin vattnade odlingarna innan jag följde henne hem genom den magiska sommarkvällen.

Dagen var en perfekt start på sommaren och visuellt såg det ut så här —>

thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona
thursday, lövmarknadsdagen, karlskrona

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till midsommarhelgen: torsdag

  1. Lovisa skriver:

    Wow, skumpa och jordgubbar – verkligen inte helt fel!

  2. Åh vad det där såg härligt ut :)

  3. Linnea Aurora skriver:

    Ahh, midsommarkranstillverkningsskills är någonting jag alltid har önskat att jag hade- inte än, men ACK en dag!!! :)

Kommentera

