midsommarhelgen: midsommardagen (sommarens hittills varmaste dag!)

saturday, midsummer's day, karlskrona
På midsommardagen visade termometern 26 grader i skuggan redan kl 08:30 på morgonen.
saturday, midsummer's day, karlskrona
Jag hade bjudit in mig på frukost hos Cookie och prommade därför dit. Var lätt svettig när jag kom fram till det här ljuvliga!
saturday, midsummer's day, karlskrona
Några timmar senare gick tillbaka hem till familjen och trädgården för det är hellre där en är när det är kokhett väder.
saturday, midsummer's day, karlskrona
Och jag placerade mig, som jag alltid gjorde om somrarna som barn, i solstolen under äppelträdet med en bok. Dagen var bakugnshet och ingen orkade göra så mycket mer än att vara still i skuggan. Vi käkade goda grejer och gick och badade innan vi fick släkt på besök till middagen på kvällen, men då hade jag för längesen glömt bort min kamera. Dagen därpå var midsommaren slut, sommarvärmen likaså, och jag åkte tåget tillbaka hem. Klart slut!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till midsommarhelgen: midsommardagen (sommarens hittills varmaste dag!)

  1. christin skriver:

    Midsommarbilder, ah så fint! Får mig att sakna sommaren mitt i allt ösregn.

    • Malin skriver:

      men tack, christin! jag har precis kommit hem efter en utlandssemester, så det här regnandet har jag bara fått berättat för mig om. jag hoppas jag fick med mig lite sol hem!

Kommentera

